اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 21 آبان 1391 / کد مطلب: 4272 / نظرات: 1

سرپرست فرمانداری شهرستان جوین:


كتاب یادآوراندیشه و تفكربشریت درگذرزمان است


   
جوین -نقاب - سرپرست فرمانداری شهرستان جوین فرهنگ مطالعه كتاب و كتابخوانی را یادآور اندیشه و تفكر بشریت در گذر زمان عنوان كرد.

به گزارش سبزوارپیام ، علی سامقانی روز یكشنبه به مناسبت هفته كتاب و كتابخوانی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هفته كتاب موسم مبارك همراهی فرهنگ دوستان و هنر دوستان ایران اسلامی در نشر فرامین حیات بخش قرآن كریم و ترویج اندیشه های ناب آسمانی و كرامت الهی است .

وی گفت: خانواده عامل بسیار موثری در ایجاد عادت به مطالعه و ترویج فرهنگ كتابخوانی است.

سرپرست فرمانداری جوین افزود: محیط و شرایط خانواده، روش تربیتی و آموزشی والدین ، طرز تفكر و نگرش والدین در رابطه با مطالعه و كتابخوانی، وجود كتب و نشریات قابل دسترس و همچنین سطح اقتصادی و پایگاه اجتماعی خانواده، نقش بسزایی در تقویت عادات مطالعه و كتابخوانی دارد.

سامقانی اظهار داشت:پس از خانواده، دشوارترین وظیفه در اشاعه كتابخوانی در هر جامعه‌ای بر عهده مدارس و نظام آموزش و پرورش آن جامعه است كه اگر دانش آموز در مدرسه با كتاب آشنا شده و لذت مطالعه، خودآموزی و افزایش معلومات عمومی را درك كند و به مطالعه خو بگیرد، در تمام دوران زندگی از كتاب دست نمی‌كشد.

وی گفت: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در ترویج كتابخوانی و ایجاد علاقه و نشاط عمومی،ستاد هفته كتاب در شهرستان جوین تشكیل شده است . 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.