اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 24 آبان 1391 / کد مطلب: 4286 / نظرات: 1

معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار:


باید فرهنگ استفاده از كالاهای تولید داخلی درمیان مردم نهادینه شود


باید فرهنگ استفاده از كالاهای تولید داخلی درمیان مردم نهادینه شود
   
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان سبزوار گفت : باید فرهنگ استفاده از كالای تولیدداخلی در میان مردم و مسوولان ما نهادینه شود.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، قاسم شعبانی عطار سه شنبه شب در جلسه كمیته فرهنگی ، اجتماعی و سیاسی كارگروه تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی این شهرستان، افزود : هم اكنون تمامی دستگاه های دولتی و اجرایی از خرید كالای خارجی كه مشابه آن در داخل كشور تولید شود به شدت منع شده اند.

وی اظهار داشت: خوشبختانه اخیراً به موضوع تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی توجه جدی شده است.

وی ادامه داد : حتی در استان خراسان رضوی تصمیم گرفته شده برای حمایت از اشتغال و كارگاه های تولیدی داخل این استان از ورود كالای مشابه از استان های دیگر نیز جلوگیری شود.

شعبانی بیان كرد : در این شرایط ، تولید كنندگان نیز باید از این فرصت استفاده كنند و كیفیت و قیمت كالای خود را به شرایط ایده آل مصرف كنندگان نزدیك كنند.

وی سپس خواستار آن شد كه در آستانه ماه محرم روحانیون معزز از مجالس مذهبی متعددی كه برپا می شود نهایت استفاده را جهت فرهنگ سازی در زمینه مسائل اجتماعی و اقتصادی روز كشور انجام دهند.

این مسوول همچنین گفت : دانشگاه ها ، مدارس ، ادارات و ... نیز با تكیه بر یك خرد جمعی وبه صورتی همگانی باید فضای مناسب را برای حمایت از كالای تولید داخل و رونق فعالیت های اقتصادی فراهم آورند.

وی تأكید كرد : همه باید این موضوع را بدانند كه توجه عملی به شعارهای اقتصادی سالهای اخیر به نفع تك تك آحاد جامعه است.

فرماندار ویژه سبزوار سپس به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با لزوم حمایت از كار و سرمایه ایرانی و تولیدملی اشاره كرد و گفت: سازمان ها و نهادهای مردمی می توانند در راستای این امر مهم نقش موثری ایفا كنند.

شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان كرد : اگر توجه بیشتری به بخش كشاورزی داشته باشیم بسیاری از وابستگی های ما به خارج از كشور كاسته می شود.

وی ادامه داد ، به همین منظور كارگروه كشاورزی شهرستان، 9 جلسه برگزار كرده و به موجب همین توجه و تأكید تاكنون سهمیه مناسبی به بخش كشاورزی سبزوار اختصاص یافته است .

فرماندار سبزوار گفت : امسال در كارگروه كشاورزی تحول خوبی در تمام كشور ایجاد شده و استان خراسان رضوی توانسته در دو مرحله بودجه های خوبی برای توسعه كشاورزی دریافت كند و سهم سبزوار از اعتبارات واریز شده مرحله اول 24 میلیارد تومان بوده است.

وی افزود : همچنین در بحث واگذاری زمین نیز واگذاری حدود شش هزارهكتار زمین برای توسعه كشاورزی در سال جاری ، جهش خوبی را نسبت به زمین های واگذار شده در سنوات قبلی نشان داده است.

شعبانی همچنین با اشاره به اینكه هم اكنون شهرك صنعتی شماره 2 سبزوار با صرف میلیاردها تومان هزینه آماده سرمایه گذاری است، گفت : به هر سرمایه گذاری كه بخواهد فعالیت خود را در این شهرك شروع كند ، زمین مناسب اختصاص داده می شود و آب و برق و گاز هم در اختیارش قرار می گیرد.

در ادامه این جلسه رییس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری سبزوار از به اجرا در نیامدن بازارچه صنایع دستی سبزوار گلایه كرد.

حشمت الله متین فر گفت : راه اندازی این بازارچه جزو مصوبات سفرهای ریاست جمهوری به سبزوار بوده است ، اما به دلیل نبود اعتبار این طرح تا كنون در سبزوار انجام نشده است.

قاسمی شهردار داورزن هم نیز از نبود شهرك صنعتی در بخش های سبزوار گلایه كرد و گفت : بعد از مذاكراتی كه با بسیاری از سرمایه گذاران انجام می دهیم ، آنها علاقه مند می شوند درمنطقه ما سرمایه گذاری های صنعتی كنند اما به دلیل عدم وجود شهرك صنعتی شرایط را مناسب نمی بینند.

وی سپس خواستار ایجاد شهرك صنعتی در بخش های سبزوار شد و گفت : باید كار احداث كارخانه در مناطق محروم تسهیل شود.

مدیر جهادكشاورزی سبزوار نیز دراین جلسه به توجه خوبی كه درسالهای اخیر از جانب دولت به بخش كشاورزی و توسعه آن انجام شده اشاره كرد و افزود : بخش كشاورزی در ایران هم ظرفیت خوبی برای تولید و هم بازار خوبی برای مصرف دارد.

محمد جواد ایزدیان افزود: در رابطه با كالاهای كشاورزی وضعیت كشور به گونه ای است كه مردم كشورمان تا وقتی كه محصولات كشاورزی تولیدداخل باشد از محصولات وارداتی استفاده نمی كنند.

وی بیان كرد: محصولات كشاورزی تولید داخل هم به ذائقه ایرانیان آشناتر است و هم از كیفیت بسیار بالایی برخوردار است و لذا در بخش كشاورزی مشكل تمایل مردم به استفاده از كالاهای خارجی وجود ندارد و این یك امتیاز و فرصت مناسب برای كشور محسوب می شود. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.