اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 آبان 1391 / کد مطلب: 4295 / نظرات: 3


امام جمعه ششتمد: مدیریت امانتی است بر گردن ما و نشانه امانت بودن آن برگرداندن آن است.


حسین پور/ امام جمعه ششتمد در دومین جلسه درس اخلاق ویژه مدیران ششتمد گفت: مدیریت امانتی است بر گردن ما و نشانه امانت بودن آن برگرداندن آن است.
 حجه اسلام و المسلیمن ثباتی مقدم افزود: یعنی انسان مالک این میز و صندلی نیست و اگر قرار بر مالکیت می بود بی شک به مدیران فعلی نمی رسید.
وی ادامه داد: از سفارشات حضرت علی(ع) است که این پست و مقام که در اختیار دارید طعمه نیست و بلکه امانت می باشد و وقتی قرار است امانت را برگردانیم با کسی دعوائی نباید داشته باشیم.
امام جمعه ششتمد افزود: متأسفانه برخی از ما برای ماندن در پست به هر وسیله ای متوسل می شویم تا بمانیم و این نشانه ای است که این پست از دید ما طعمه است و امانت محسوب نمی شود.
ثباتی مقدم اظهارداشت: حال که این مدیریت امانت محسوب می شود امانتداری هم شرایطی دارد و ما بعنوان یک مسلمان افتخار می کنیم که پیامبر ما قبل از رسالت بعنوان محمد امین شناخته می شد.
وی گفت: یکی از مهمترین معیارهای شناخت افراد در ارزیابی ها صداقت و امانت است و برای کسب صلاحیتهای اخلاقی دو مرحله نیاز است.
امام جمعه ششتمد اظهارداشت: مرحله اول کسب صلاحیتهای اخلاقی تخلیه و آفت زدایی است و در نظام الهی مدیران باید درون خود را از رذائل تهی کنند.
وی ادامه داد: دومین مرحله تواضع فروتنی است و این اصول هفت پایه را شامل می شود که حلم ، عفو ، تواضع ، سخا ، شفقت ، خیرخواهی و عدل و انصاف از جمله آنهاست.
امام جمعه ششتمد گفت: ما باید در برخورد با دوست و دشمن جانب عدل و انصاف را رعایت کنیم و اگر این چنین برخورد کنیم بسیاری از مشکلات ما مرتفع می شود.
ثباتی مقدم افزود: متأسفانه در بازیهای سیاسی ما مطلق گرایی را شاهد هستیم که بسیار خطرناک است و گروههای مختلف فقط همکفران خود را دارای صلاحیتهای لازم برای اداره امور مربوطه می دانند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


3 نظر در صف تاييد است.