اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 26 آبان 1391 / کد مطلب: 4309 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار:


جامعه اسلامی با همگانی شدن امر به معروف و نهی از منكر تحقق می یابد


جامعه اسلامی با همگانی شدن امر به معروف و نهی از منكر تحقق می یابد
    
 امام جمعه سبزوار گفت : رسیدن به جامعه كاملاً اسلامی در گرو همگانی شدن وظیفه مهم امر به معروف و نهی از منكر است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامحسین ابراهیمی در خطبه های نمازجمعه این هفته سبزوار با اشاره به آغاز ماه محرم و فرارسیدن هفته امر به معروف و نهی از منكر ، افزود : برخی آیات قرآن امت اسلامی را بهترین امت ها می داند زیرا سنت امر به معروف و نهی از منكر را انجام می دهد.

وی با بیان اینكه در حال حاضر امر به معروف و نهی از منكر در میان ما مظلوم واقع شده است ،اظهار داشت : در كشور ما كه كشور امام زمان و كشور ولایت فقیه است ، باید بیشتر به وظیفه امر به معروف و نهی از منكر توجه و عمل كنیم .

حجت الاسلام ابراهیمی افزود : امر به معروف و نهی از منكر ضامن دوام و استحكام حكومت صالحان است و حتی از مشت پولادین حكومت ها موثرتر می باشد.

وی سپس به برخی شرایط انجام صحیح امر به معروف و نهی از منكر اشاره كرد و گفت : فریضه امر به معروف و نهی از منكر باید با دقت و رعایت كامل تمامی شرایط ، انجام شود تا اثرگذار باشد.

خطیب جمعه سبزوار افزود : اگر موضوع نهی از منكر با شیوه های مسالمت آمیز در مورد برخی افرادی كه ممكن است كلاً مبانی اسلام را قبول نداشته باشند، جواب نداد ، باید مسوولان اجرایی با قدرت وارد عمل شوند.

وی در ادامه به وضعیت اقتصادی كشور اشاره كرد و گفت : شاید حدود 70 درصد از گرانی های فعلی كشور ربطی به مسئله تحریم نداشته باشد بلكه یك عده در حال سوء استفاده هستند كه باید بر اعمال آنها نظارت دقیق صورت گیرد.

وی سپس با اشاره به برخی جنایت ها كه در سرتاسر جهان از جمله در برخی سرزمین های اسلامی اتفاق می افتد ، گفت : اگر حاكمان كشورهای اسلامی كه برخی از آنها غرق هوای نفس خود شده اند ، بیدار شوند و تمام ملت های مسلمان با یكدیگر علیه ستمگران بسیج شوند، دیگر نشانی از ظلم و فساد در جهان باقی نمی ماند.

وی افزود : بسیج فقط متعلق به ایران نیست بلكه همه جوامع اسلامی باید علیه ظلم و ستم بسیج و با یكدیگر متحد شوند.

حجت الاسلام ابراهیمی در بخش دیگری از خطبه ها به اجرای بزرگترین رزمایش مشترك سراسری پدافند هوایی كشور با عنوان مدافعان آسمان ولایت 4 اشاره كرد و گفت : اجرای موفقیت این رزمایش در مناطق وسیعی از كشور كه چند استان را در بر گرفت ،افتخار بزرگ و كار مهمی بود.

وی همچنین با اشاره به سالروز فتح سوسنگرد در ایام دفاع مقدس گفت : در آن مقطع كه رزمندگان ایران با دست خالی و فقط با سلاح ایمان در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح می جنگیدند ، فتح سوسنگرد برای ما بسیار اهمیت داشت.

وی در ادامه با اشاره به مناسبت هفته كتاب و كتابخوانی به همه نمازگزاران سبزواری توصیه كرد كه فرهنگ كتاب و كتاب خوانی را در میان خود به وجود آورند و روزانه در كنار مطالعه قرآن ، دقایقی را نیز به مطالعه سایر كتب اختصاص دهند تا فواید آن را در طولانی مدت مشاهده كنند.

بر پایه این گزارش :در پایان نماز جمعه این هفته سبزوار نمازگزاران از محل جایگاه به سمت میدان امام حسین (ع) در واكنش به جنایت های صورت گرفته در منطقه غزه راهپیمایی كردند. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.