اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 28 آبان 1391 / کد مطلب: 4325 / نظرات: 0


20 بازرس در سبزوار برای كاستن آسیب های عزاداری تعیین شدند



كارشناس تشكل های دینی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار گفت: برای به حداقل رساندن آسیب های عزاداری در هیاتهای مذهبی 20 بازرس در شهر سبزوار فعالیت خود را آغاز كردند.

به گزارش سبزوارپیام ، 'مهدی برغمدی' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بازرسین افرادی آگاه و معتمد هستند كه از اعضای هیات های مذهبی سبزوار انتخاب شده اند.

وی اظهار داشت: بازرس های مزبور در قالب چهار گروه پنج نفره تا دوازدهم محرم هر شب از هیات های عزاداری بازرسی می كنند.

او با اشاره به هماهنگی با نیروی انتظامی در زمینه همكاری و معرفی این افراد افزود: برای این بازرسین از سوی شورای هیات های مذهبی سبزوار كارت شناسایی صادر شده است.

كارشناس تشكل های دینی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار، ایجاد آلودگی های صوتی، راه بندان، ادامه عزاداری ها پس از ساعت 22 شب با صداهای بلند، ذبح و كشتار دام در معابر عمومی و رقابت ناسالم بین هیات های مذهبی را از آسیبهای سوگواری در ماه محرم برشمرد.

'برغمدی' با اشاره به ضرورت تشریح و تبیین فلسفه قیام عاشورا و هدف امام حسین (ع) و یارانش از این قیام گفت: آگاهی و بصیرت موجب از بین رفتن آسیب ها می شود.

وی برگزاری نشست هایی با هیات های مذهبی، نشست های ماهیانه آموزشی ویژه هیاتهای مذهبی و صدور كارت موقت مداحی (ویژه محرم و صفر) را از جمله فعالیت های اداره تبلیغات اسلامی سبزوار برای اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و كاهش آسیب های عزاداری عنوان كرد.

280 هیات مذهبی در شهرستان سبزوار فعال است كه از این تعداد 120 هیات در شهر سبزوار فعالیت دارند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.