اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 4 آذر 1391 / کد مطلب: 4384 / نظرات: 0

در همایش شیرخوارگان حسینی /


كودكان خوشابی با خردسال ترین شهید كربلا همنوا شدند


    
خوشاب - صدها نفر از مادران در شهرستان خوشاب روز جمعه با شركت در همایش شیرخوارگان حسینی در غم جانسور سرباز شش ماهه امام حسین (ع) اشك ماتم ریختند.

به گزارش ایرنا ، در این مراسم ، مادران با در آغوش داشتن فرزندان خود به یاد مظلومیت سالار شهیدان در غم شهادت حضرت علی اصغر(ع) با مادر گرامی آن حضرت هنموا شدند.

آنان در این محفل در حالی كه لباس و روسری سبز و پیشانی بند بر كودكان خود پوشانده بودند، صحنه هایی از حزن و اندوه را رقم زدند و یكبار دیگر اعلام كردند كه ای سالار شهیدان اینها همه سربازان كوچك شما هستند.

امام جمعه خوشاب در این همایش معنوی كه در مسجد 'گلشن 'شهر سلطان آباد (مركز شهرستان خوشاب ) برگزار شد، گفت : شهادت طفل شش ماهه اباعبدالله الحسین (ع) در كربلا، سند مظلومیت آن حضرت است .

حجت الاسلام 'محمد صاحبی ' افزود : امام حسین (ع) با شهادت خردسال ترین شهید كربلا به همه اعلام می كنند كه سرباز شش ماهه من سندی است كه حسین طلب جنگ ندارد چون جنگ جای زنان و كودكان خردسال نیست.

وی با اشاره به اهداف امام حسین (ع) از واقعه تاریخی كربلا،گفت : امروز مادران با تاسی به حضرت سید الشهدا (ع) فرزندان خود را به مجلس عزای طفل شش ماهه امام حسین (ع) آوردند كه اعلام كنند' یا حسین ما تسلیم شما هستیم و اگر در كربلا نبودیم امروز همه ما عزادار شما و طفل شش ماهه شما و ادامه دهنده راهتان هستیم' .

همایش شیرخوارگان حسینی در مكان های مختلف در خوشاب و بخش های تابعه برگزار شد .

سخنرانی در مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) و روضه خوانی ، مداحی و قرائت دعا از جمله برنامه های این مراسم بود . 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.