اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 5 آذر 1391 / کد مطلب: 4391 / نظرات: 3


دیار سربداران در عاشورای حسینی غرق ماتم و عزا شد


دیار سربداران در عاشورای حسینی غرق ماتم و عزا شد
    
 شهرستان دارالمومنین سبزوار در روز عاشورای حسینی غرق در ماتم و عزا شد و مردم این خطه در سوگ سالار شهیدان و یاران با وفایش با آیین های خاص به سوگواری و عزاداری پرداختند.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، در صبح روز عاشورای حسینی مساجد، تكایا و حسینیه های این شهرستان مملو از خیل عزاداران بود و مداحان و مرثیه سرایان نیز در مظلومیت شهدای كربلا مدیحه سرایی كردند.

مردم دیار سربداران در عاشورای حسینی با راه اندازی دسته های عزاداری به زنجیر زنی، سینه زنی، نوحه خوانی به سوگواری پرداخته و برای شهادت مظلومانه سید الشهدا و دیگر شهدای والا مقام دشت كربلا، اشك ماتم ریختند.

در مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان حضور گسترده داشتند.

در مراسم عاشورای حسینی دهها گروه تعزیه خوان نیز در سطح شهرها و روستاهای شهرستان سبزوار به اجرای تعزیه خوانی پرداختند.

برپایی ایستگاههای صلواتی برای پذیرایی و اطعام ،برپایی نمایشگاههای متعدد ،مراسم سخنرانی و... نیز از برنامه های روز عاشورای حسینی در سبزوار است .

مردم ولایتمدار شهرستان های خوشاب ،داورزن ،ششتمد و بخش های تابعه این شهرستان ها نیز در روز عاشورای حسینی به عزاداری پرداختند.

مردم سبزوار در شب عاشورای حسینی نیز با راه اندازی دسته های عزاداری به زنجیر زنی، سینه زنی، نوحه خوانی و سوگواری پرداخته و با زنده نگهداشتن یاد سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و برادر باوفایش حضرت ابوالفضل العباس(ع) و دیگر شهدای عزیز كربلا، اشك ماتم ریختند.

بر پایه این گزارش : عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) در شهرستان سبزوار همچنین در روز تاسوعا در غم شهادت سقای دشت كربلا به سوگواری و عزاداری پرداختند. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


3 نظر در صف تاييد است.