اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 6 آذر 1391 / کد مطلب: 4470 / نظرات: 0

یك مسوول:


سبزوار و خوشاب دو هزار و 787 موقوفه دارد


سبزوار و خوشاب دو هزار و 787 موقوفه دارد

 سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار و خوشاب گفت : این شهرستان ها دارای 9 هزار و 554 رقبه و دو هزار و 787 موقوفه است .

به گزارش سبزوارپیام ، حجت الاسلام ' محمد صفرپور ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد موقوفات 565 مسجد و 103 مورد حسینیه است.

وی اظهار داشت : از دو هزار و 787 موقوفه شهرستان های سبزوار و خوشاب دو هزار و 251 موقوفه متصرفی و 536 موقوفه غیر متصرفی است.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار و خوشاب بیان كرد : 85 درصد از موقوفات این شهرستان ها ، وقف عزاداری و سوگواری حضرت سید الشهدا (ع) است.

حجت الاسلام 'صفرپور' افزود : این موقوفات نشان از ارادت مردم این شهرستان ها به امام حسین (ع) است.

وی با اشاره به ضرورت نیاز سنجی در حوزه وقف گفت: در راستای نیاز سنجی و راهنمایی واقفین برای وقف متناسب با نیاز كنونی جامعه دفتر مشاوره وقف در سبزوار راه اندازی نیازهای كنونی جامعه شناسایی و در اختیار این دفتر قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: تاكنون با مشاوره های انجام گرفته واقفین در جهت وقف متناسب با نیاز جامعه راهنمایی شده اند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار و خوشاب همچنین با اشاره به برنامه های اداره اوقاف سبزوار در دهه اول ماه محرم گفت : برای اجرا شدن نیات واقفان شش نفر روحانی از قم و مشهد مقدس دو نفر در امامزاده كوشك و امامزاده یحیی (ع) شهر سبزوار و چهار روحانی هم به روستاهای 'ذوالفرخ 'در بخش روداب ، نوده انقلاب ، سراجه و چاهك در شهرستان خوشاب اعزام شدند.

حجت الاسلام 'صفرپور' همچنین برگزاری مراسم سوگواری ، سخنرانی ، اطعام و برپایی 'خیمه معرفت 'در امامزاده شعیب سبزوار را از جمله برنامه های اداره اوقاف در دهه اول محرم عنوان كرد. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.