اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 7 آذر 1391 / کد مطلب: 4487 / نظرات: 0

دبیر شورای هیات های مذهبی سبزوار:


حدود یك هزار هیات مذهبی در سبزوار و خوشاب فعال هستند


    
دبیر شورای هیات های مذهبی سبزوار از فعالیت حدود یك هزار هیات مذهبی در شهرستان های سبزوار و خوشاب خبر داد و گفت: از این تعداد 350 هیات مذهبی ساماندهی شده و كد شناسایی دریافت كرده اند.

به گزارش سبزوارپیام ،' حسن موحدیان' روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : حدود 250 هیات مذهبی دارای كد شناسایی در شهر سبزوار فعال هستند.

وی افزود: در برخی از روستاها حدود دو تا سه هیات مذهبی داریم كه برخی هنوز اقدام به دریافت كد شناسایی نكرده اند.

دبیر شورای هیات های مذهبی سبزوار با بیان اینكه هر هیات جمعیتی از 200 تا دو هزار نفر را به خود جذب كرده است ، گفت: هیات های مذهبی دارای پتانسیل بالا و خوبی در حوزه مسائل مذهبی و معنوی ، اجتماعی ، فرهنگی و غیره هستند كه می توان از این پتانسیل به نفع جامعه بهره برداری كرد.

وی در همین راستا حمایت های مادی و معنوی بیشتر مسوولان شهرستان از این شورا و هیات های مذهبی شهرستان را مورد تاكید قرار داد و در عین حال از پشتیبانی اداره تبلیغات اسلامی سبزوار قدر دانی كرد.

موحدیان همچنین با اشاره به مراسم سوگواری هیات های مذهبی این شهرستان در روزهای تاسوعا ، عاشورای حسینی و روز یازدهم محرم گفت : در شهر سبزوار طی این سه روز حدود 200 هیات در قالب مراسم سینه زنی و زنجیرزنی به سوگواری پرداختند.

وی با بیان اینكه برگزاری مراسم سوگواری در قالب هیات های متعدد در روزهای تاسوعا و عاشورا و دیگر ایام سوگواری موجب تداخل صوت هیات ها و برخی ناهماهنگی های دیگر می شود، گفت: در سال های آینده با هماهنگی مسوولان شیوه سوگواری متحد هیات ها را گسترش بیشتری خواهیم داد.

دبیر شورای هیات های مذهبی سبزوار همچنین اظهار داشت : 70 ایستگاه صلواتی و هفت تكیه دارای مجوز در سطح شهر سبزوار به مناسبت ایام محرم راه اندازی شد . 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.