اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 8 آذر 1391 / کد مطلب: 4497 / نظرات: 0


رييس فرودگاه سبزوار: استقرار نيروهاي هواشناسي جهت اعلام وضعيت هوا در فرودگاه


رييس فرودگاه سبزوار: استقرار نيروهاي هواشناسي جهت اعلام وضعيت هوا در فرودگاه

رييس فرودگاه سبزوار يکي از مشکلات اين فرودگاه را کوچک بودن سالن ترانزيت دانست و خواستار تدبير لازم براي اين مشکل شد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایسنا ، علي همتي روز گذشته در جلسه‌اي که جهت هماهنگي ارگان‌هاي مرتبط با فرودگاه سبزوار براي اين منظور در دفتر فرمانداري برگزار شد، خواسته‌هاي خود را استقرار نيروهاي گمرگ، استقرار نيروهاي هواشناسي به صورت شبانه روزي و نيروهاي شرکت پخش جهت سوختگيري به صورت شبانه روزي يا در مواقع لازم و ... عنوان کرد.

وي بر حساسيت استقرار نيروهاي هواشناسي جهت اعلام وضعيت هوا در قبل از فرود هواپيما تاکيد کرد.

رييس فرودگاه سبزوار در رابطه با تعداد پروازهاي داخلي اين فرودگاه اظهار داشت: همه روزه از شنبه تا پنج شنبه هر هفته پرواز رفت و برگشت به مسير سبزوار ـ تهران از اين فرودگاه برقرار است.

وي ادامه داد: با اين پروازها هر هفته قابليت جابجايي 110 مسافر از اين فرودگاه وجود دارد.

همتي همچنين در خصوص پروازهاي خارجي اين فرودگاه اظهار داشت: در حال حاضر روزهاي چهارشنبه هر هفته پرواز به عتبات عاليات از اين فرودگاه برقرار است.

وي بيان داشت: فرودگاه سبزوار از خردادماه سال جاري به عنوان پشتيبان فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد مشهد عملياتي شده است.

در ادامه محمد عطار سياح، رييس هواشناسي سبزوار ضمن تاکيد بر ضرورت استقرار نيروهاي اين نهاد در فرودگاه، مشکل ساختمان مربوطه را مطرح کرد.

وي با اشاره به پيگيري‌هاي لازم جهت ساختمان هواشناسي در فرودگاه، گفت: با توجه به اين پيگيري‌ها قرار شده در سال جاري 70 ميليون تومان براي اين منظور اختصاص يابد.

رييس هواشناسي سبزوار يکي از خواسته‌هاي اين نهاد را جابجايي مکان هواشناسي فرودگاه اعلام کرد و ابراز داشت: علي‌رغم پيگيري‌ها اين امر انجام نشده که اميدواريم هر چه سريعتر به سرانجام برسد.

وي مشکل نيروي انساني را يکي ديگر از مشکلات اين نهاد براي استقرار شبانه روزي در فرودگاه دانست و قول تامين نيروي انساني را داد.

رييس هواشناسي سبزوار آمادگي اين نهاد را جهت استقرار شبانه روزي نيروهاي هواشناسي اعلام کرد.

وي اظهار داشت: بايد نيروهاي هواشناسي يک ساعت قبل از پرواز هواپيما از مبدا در فرودگاه مستقر شوند و تا يک ساعت بعد از پرواز هم حضور داشته تا اطلاعات هواشناسي را به موقع در اختيار خلبان قرار دهند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.