اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 8 آذر 1391 / کد مطلب: 4498 / نظرات: 0


فرماندار: فرودگاه سبزوار به عنوان پشتيبان فرودگاه مشهد مطرح است


فرماندار: فرودگاه سبزوار به عنوان پشتيبان فرودگاه مشهد مطرح است

فرماندار سبزوار از آمادگي فرودگاه اين شهرستان جهت پذيرش پروازهاي غيربرنامه‌اي از فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد مشهد خبر داد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایسنا ، قاسم شعباني عطار روز گذشته در جلسه‌اي که جهت هماهنگي ارگان‌هاي مرتبط با فرودگاه سبزوار براي اين منظور در دفتر ايشان برگزارشد، از آمادگي فرودگاه اين شهرستان براي پذيرش پروازهاي غيربرنامه‌اي فرودگاه با توجه به شروع فصل سرما از فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد خبر داد.

وي با اشاره به مطرح بودن فرودگاه سبزوار به عنوان پشتيبان فرودگاه مشهد گفت: سبزوار استعداد و پتانسيل اين را دارد که در مواقع بحراني، خدمات رساني کند.

فرماندار سبزوار به فرود سه فروند هواپيما از پروازهاي فرودگاه مشهد به جهت نامساعد بودن شرايط جوي در سبزوار در آبان ماه سال جاري اشاره و اضافه کرد: اين اطمينان را مي‌دهيم که در مواقع اضطراري دستگاه‌هاي خدمات رسان و مربوطه اقدامات لازم را انجام دهد.

وي با اشاره به حساسيت اين فرصت، خاطرنشان کرد: اگر فرودگاه سبزوار در کنار فرودگا‌ه‌هاي ايلام، چهارمحال بختياري و... مطرح بود تا اين حد اين موضوع حساس نبود اما فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد مشهد بعد از فرودگاه مهرآباد بيشترين پرواز را دارد که بايد آمادگي لازم را در مواقع بحراني داشته باشيم.

نماينده عالي دولت در سبزوار به برخي از اقدامات خوب انجام شده تاکنون همچون استقرار نهاد رياست جمهوري در فرودگاه، برقراري پروازهاي عتبات عاليات و ... پرداخت و تصريح کرد: اين فرودگاه در ابتداي راه قرار دارد که براي رفع موانع و مشکلاتش بايد همگي کمک کرده تا برطرف شود.

وي در خصوص استقرار نيروهاي گمرگ در فرودگاه سبزوار نيز به توافق انجام شده با وزير اقتصاد و دارايي جهت معرفي نيروهايي از سبزوار جهت آموزش‌هاي لازم اشاره کرد و اظهار داشت: علي‌رغم اين معرفي تاکنون نيروها آموزش نديدند که اميدواريم در اسرع وقت انجام شود.

شعباني عطار در خصوص ساختمان هواشناسي فرودگاه ضمن تاکيد بر استفاده از امکانات موجود بيان داشت: اگر هواشناسي مي‌تواند از اعتبارات داخلي اين مهم را انجام دهد تا در صورت تخصيص اعتبارات، اعتبارش تامين شود.

فرماندار سبزوار ضمن اعلام آمادگي لازم جهت انعکاس اين موضوع به معاونت برنامه ريزي استانداري گفت: از اين معاونت درخواست مي‌کنيم که در صورت تخصيص اعتبارات، از ساير اعتبارات اين شهرستان کاسته و اين ساختمان را در اولويت قرار دهد.

وي در رابطه با استقرار نيروهاي گمرگ خاطرنشان کرد: براي اسکان اين نيروها مشکلي نداريم چرا که مي‌توانند از مهمانسراهاي موجود اين شهرستان استفاده کنند.

شعباني عطار همچنين به برخي از پتانسيل‌هاي اين شهرستان همچون وجود دستگاه‌هاي اجرايي در حد معاونت کل، کسب درجه 10 توسط شهرداري اين شهر، وجود شرکت پخش فرآورده‌هاي نفتي منطقه در سبزوار و ... پرداخت.

وي سپس در خصوص مواقع بحراني تاکيد کرد: پس از ايشان و معاونين ايشان، اختيارات لازم به رييس فرودگاه سبزوار داده مي‌شود که هماهنگي‌هاي لازم را انجام دهد.

شعباني عطار در ادامه با بيان اينکه در صورت نبود افزايش قيمت‌ها، پرواز هفتم را در فرودگاه سبزوار برقرار مي‌کرديم، اذعان کرد: پيگيري‌هاي لازم براي برقراري پرواز هفتم انجام مي‌شود.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.