اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 11 آذر 1391 / کد مطلب: 4531 / نظرات: 0

مدیرعامل خانه صنعت و معدن سبزوار:


حمایت از صنعت می تواند تحریم ها را به فرصت تبدیل كند


حمایت از صنعت می تواند تحریم ها را به فرصت تبدیل كند  
به گزارش سبزوار پیام  ،' حسن محرابیان ' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : جلوگیری از واردات بی رویه ، جلوگیری از خام فروشی معادن ، پرهیز از مقررات دست و پاگیر و بروكراسی اداری و همكاری بانك ها را از جمله موارد حمایت دولت از صنعتگران و در نتیجه بی اثر كردن تحریم ها عنوان كرد.

وی با بیان اینكه در پرداخت تسهیلات به صنعتگران و معدنكاران بانك های عامل محدود بوده و بانك های غیرعامل هم با صنعت بیگانه هستند افزود : این بیگانگی ناشی از شرایط سخت صنعت است.

مدیرعامل خانه صنعت و معدن سبزوار نرخ بالای تسهیلات، مشكلات بیمه و مالیات و عدم پرداخت سرمایه در گردش و كمبود نقدینگی را از دیگر مشكلات واحدهای تولیدی و معدنی عنوان كرد و گفت : هنوز صنعت منتظر حمایت دولت به صورت بسته‌های حمایتی ناشی از قانون هدفمندی یارانه‌ هاست.

'محرابیان ' به ظرفیت و پتانسیل های سبزوار در بخش تولید و وجود یك شهرك و سه ناحیه صنعتی در سبزوار اشاره كرد و گفت : در این شهرستان 286 واحد صنعتی و 58 واحد معدنی فعال است.

وی سهم سبزوار از تولیدات معدنی را 11 درصد و ذخایر آن را 5/16 نیم درصد اعلام كرد و اظهار امیداوری نمود كه با حمایت مسوولان ، سبزوار بتواند به جایگاه واقعی خود در زمینه صنعت ، معدن و در نتیجه اشتغالزایی دست یابد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.