اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 11 آذر 1391 / کد مطلب: 4533 / نظرات: 0


تحویل 140هزار تن چغندرقند، به كارخانه قند جوین


تحویل 140هزار تن چغندرقند به كارخانه قند جوین
 به گزارش سبزوار پیام به نقل از ایرنا ،حسین كلاته آقا محمدی روز شنبه  افزود: سطح زیر كشت چغندر قند در جوین چهار هزار هكتار می باشد كه پیش بینی می شود در سالجاری 160هزار تن چغندر قند از این اراضی برداشت شود.

وی گفت: میانگین عیار این محصول در جوین 17 و متوسط قیمت خرید هر تن چغندر قند در این شهرستان یك میلیون و 350 هزار ریال است.

او افزود: برداشت چغندر قند در جوین از 20 مهر آغاز شده و تا 25 آذر ماه ادامه دارد.

وی اظهار داشت : جهاد كشاورزی جوین در حمایت از كشاورزان چغندركار به ازای هر هكتار كشت چغندر 9 كیلو گرم كود ریزمغذی تحویل كشاورزان می دهد.

مدیر جهاد كشاورزی جوین افزود: شركت كشت و صنعت جوین نیز در قبال پیمانی كه با چغندركاران جوین بسته است به ازای هرهكتار كشت چغندر قند سه كیلو گرم بذر خارجی چغندر قند را به كشاورزان تحویل می دهد و به خوش حساب ترین تحویل دهنده چغندر قند نیز به ازای هر تن محصول 30 هزار ریال هدیه نقدی پرداخت می كند.

كلاته اقا محمدی به اجرایی شدن عملیات طرح انتقال آب كشاورزی شهرستان جوین اشاره كرد و گفت: در سال گذشته 60 كیلومتر لوله گذاری انتقال آب كشاورزی در تمام روستاهای شهرستان جوین انجام شده كه با تخصیص اعتبارات كشاورزی امسال نیز چند كیلومتر دیگر از این طرح اجرا خواهد شد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.