اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 13 آذر 1391 / کد مطلب: 4551 / نظرات: 0


محسنی:اصلاح قانون انتخابات رئیس‌جمهور اصلح و لایق را روی کار می‌آورد


 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح قانون انتخابات با محدود ساختن شرایط کاندیداتوری، رئیس‌جمهور اصلح و لایق را روی کار می‌آورد.

محمدرضا محسنی‌ثانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به تاثیرات اصلاح قانون انتخابات بر کیفیت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: اکثر قریب به اتفاق نمایندگان مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات موافق بوده و بررسی‌ها و مناظرات بر سر جزئیات مطرح شده در آن است.

وی افزود: طرح اصلاح قانون انتخابات در مواردی با قانون اساسی مغایر بوده که نیازمند بررسی بیشتر است.

محسنی‌ثانی با اشاره به مسئله احراز رجال سیاسی مذهبی در طرح اصلاح قانون انتخابات خاطر نشان کرد: رئیس‌جمهور با عنوان شخصیت دوم مملکت باید فردی مدیر و مدبر باشد و تأیید رئیس‌جمهور توسط ۲۵ نفر از خبرگان رهبری یا مسئولان مطرح حوزه علمیه و یکصد نفر از نخبگان حوزه‌های مختلف با عنوان مقامات دولتی مبین این امر است که رئیس‌جمهور اصلح و اکثر آراء روی کار می‌آید.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی حضور نمایندگان مجلس در کنار شورای نگهبان برای تأیید کاندیدا و انتخاب رئیس‌جمهور را امری مثبت تلقی کرد و یادآور شد: این امر مثبت بر غنای نظرات نخبگان کشور جهت انتخاب رئیس‌جمهور می‌افزاید.

وی ادامه داد: هر چند تصویب این طرح در شرایط فعلی جامعه می‌تواند تهدیدی برای آرامش فضای عمومی کشور توصیف شود اما نباید از این مسئله غافل شد که محدود کردن دامنه انتخابات کاندیداهای ریاست‌جمهوری گامی در جهت بروز و ظهور شخصیت‌های درخور این حوزه است.

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: در طرح اصلاح قانون انتخابات، باید اصلاحات جدی در بحث مقطع علمی و سنی ریاست‌جمهوری صورت گیرد چرا که بر همگان روشن است سوادی در حد خواندن و نوشتن توانایی اداره مملکت را ندارد. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.