اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 17 آذر 1391 / کد مطلب: 4595 / نظرات: 0


حوزه علیمه جوین جزء برترین حوزهای علمیه استان شناخته شده است



مدیرحوزه علمیه آیت اله خامنه ای شهرستان جوین در دیدار با شورای اسلامی شهر وشهردار نقاب از محل طرح توسعه این حوزه علمیه، گفت: براساس اظهارات مدیریت حوزه های علمیه خراسان بزرگ حوزه علمیه جوین از نظر سطح آموزشی و کیفیت امور برنامه ریزی و فوق برنامه ها، یکی از حوزه های علمی برتر استان و در میان حوزه های علمیه شهرستانهای مجاور بعنوان حوزه علمیه نمونه شناخته شده است.
حجه الاسلام محمد تشکری درباره فلسفه ایجاد این حوزه علمیه در شهرستان جوین اظهار داشت: ایجاد حوزه علمیه دراین شهرستان علاوه بر اینکه موجب ارتقاء سطح مذهبی و اعتقادی مردم این شهرستان میشود مانع از مهاجرت متقاضیان تحصیل علوم دینی به مراکز استان و یا شهرهای مجاور میشود .
وی با اشاره به اینکه بیشتر مساجد سطح شهرنقاب و روستاهای شهرستان جوین از وجود طلبه های این حوزه استفاده می نمایند، خاطر نشان نمود: در طول تاریخ حوزه های علمیه بوده اند که دین اسلام و مخصوصاً تشیع را زنده و پویا نگه داشته اند.
وی با اشاره به وجود حدود ۲۰۰ طلبه و استاد در دو حوزه علمیه خواهران و برادران جوین افزود: کمکهای مالی مدیریت حوزه های علمیه استان تکافوی هزینه های جاری و آموزش این حوزه را نمی دهد و باید مومنین کمک های خود را در قالب نذورات و وقف و زکات به این امر اسلامی اختصاص دهند.
شهردار جوین نیز در این دیدار به مدیر حوزه علمیه جوین گفت: شهرداری حاضر است در جهت تحقق بخشی از اهداف فرهنگی خود مساعدت های ویژه را به این حوزه اختصاص دهد .
مسئول کمیسیون فرهنگی شورای شهر جوین نیز با اشاره به خالی بودن حضور مسئولین حوزه های علمیه جوین در جلسه های فرهنگی این شهرستان، گفت: متاسفانه در جلسات فرهنگی این شهرستان همچون شورای فرهنگ عمومی و یا ستاد اوقات فراغت و یا کمیسیون های مربوط به امور فرهنگی شهرستان از حوزه علمیه دعوت نمی شود.
رئیس شورای اسلامی شهرجوین نیز درباره واگذاری زمین مورد نیاز برای ساخت خانه های اساتید حوزه علمیه جوین ،گفت: ما آمادگی داریم که از زمین هایی با کاربری های مختلف که نیمی از آنها مربوط به شهرداری است، برای ساخت خانه های مسکونی اساتید حوزه علمیه بطور رایگان واگذار نماییم.
منبع:نسیم جوین 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.