اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 20 آذر 1391 / کد مطلب: 4612 / نظرات: 0

فرماندارجغتای:


افزایش سه برابری شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی جغتای


 
فرماندار جغتای گفت: تعداد شرکت‌کنندگان در سی و پنجمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم این شهرستان سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از  فارس ، "مهدی هنرور" در جمع اعضای ستاد برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در جغتای افزود: در دوره قبل مسابقات قرآنی یک هزار نفر شرکت کردند که این تعداد در سی و پنجمین دوره به سه هزار نفر افزایش یافته است.

وی اظهارداشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد 60 درصد شرکت‌کنندگان را بانوان و بقیه را آقایان تشکیل می‌دهند و در مجموع بیشترین شرکت‌کننده در رشته مفاهیم قرآنی گزارش شده است.

فرماندار جغتای از استقبال جوانان روستایی خبر داد و گفت:برای حضور خردسالان در مسابقات، کار شناسایی آماده‌ترین فرد در     رشته‌های قرآنی در مهد کودک‌های شهرستان آغاز شده است.

وی افزود: براساس گزارش‌های دریافتی در بین خردسالان نیز، قاری، مداح و حافظ جزئی از قرآن وجود دارد.

هنرور گفت: دربین شرکت‌کنندگان، آقای علی منیدری پنج‌ساله در رشته حفظ یک جزء و کلثوم جغتایی 51 ساله در رشته قرائت به ترتیب کوچک‌ترین و مسن‌ترین شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات هستند.

وی تاکید کرد: به دلیل آنکه برای بخش شکوفه‌ها آزمونی ورودی برگزار نمی‌شود تلاش ستاد برگزاری شناسایی نخبگان قرآنی برای حضور در مرحله نهایی و کسب مقام برتر است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.