اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 20 آذر 1391 / کد مطلب: 4613 / نظرات: 0

رئیس هیئت ورزش های جانبازان و معلولان خراسان رضوی


مسوولان، زیرساخت های ورزش قهرمانی معلولان را فراهم كنند


مسوولان زیرساخت های ورزش قهرمانی معلولان را فراهم كنند     
رئیس هیئت ورزش های جانبازان و معلولان خراسان رضوی خواستار حمایت و توجه مسوولان برای مهیا كردن زیرساخت های ورزش بویژه ورزش قهرمانی برای معلولان و جانبازان شد.
 
 به گزارش سبزوارپیام ،'هادی رضایی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به توانمندیها و موفقیت های معلولان و جانبازان برای ورزش در آسیا و جهان افزود: بایستی ورزش معلولان و جانبازان بیشتر مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

وی مهمترین سخت افزار در ورزش را ورزشگاه عنوان كرد و گفت: در استان خراسان رضوی حتی یك ورزشگاه برای معلولان كه 15 درصد جمعیت جامعه را تشكیل می دهند احداث نشده است.

وی اظهارداشت: در این استان فقط یك مجموعه ورزشی آن هم اجاره ای برای ورزش معلولان و جانبازان داریم.

'رضایی' با بیان اینكه با توجه به شرایط جسمی معلولان، ورزش برای آنان ضروری است افزود: اگر در این بخش هزینه نكنیم بایستی در بخش دارو و درمان هزینه كنیم.

رییس هیئت ورزش های جانبازان و معلولان استان خراسان رضوی با انتقاد از واگذاری سالن های ورزشی به بخش خصوصی گفت: خدمات ‌دهی در ورزش همگانی بر عهده دولت است و هیات ‌های ورزشی مسوول ورزش قهرمانی هستند كه این وظایف با اعتبارات و امكانات موجود سازگار نیست.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته كشور به اهمیت استعدادیابی در ورزش پرداخت و گفت: پس از بازی های پارالمپیك در 9 رشته ورزشی برای جوانان و نوجوانان زیر 19 سال و زیر 16 سال دوره استعدادیابی گذاشتیم.

وی این 9 رشته را شامل والیبال نشسته، بسكتبال با ویلچر، دو میدانی، تنیس روی میز، تنیس خاكی، بدمینتون، تیر و كمان، شنا و وزنه برداری اعلام كرد و افزود: در مجموع 600 نفر در دوره استعدادیابی شركت كردند.

وی گفت: سال آینده نیز برای ورزشكاران زیر 20 سال و زیر 16 سال، دوره استعداد یابی برگزار می كنیم.

'رضایی' افزود: در مرحله اول 60 مرد و 40 زن ورزشكار در رشته والیبال نشسته شناسایی شدند كه 20 نفر از آنان در اردو شركت كردند.

وی گفت: در این اردوها نفرات برگزیده و مستعد برای حضور در بازی های تیم ملی انتخاب می شوند.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته كشور با بیان اینكه پس از بازی‌ های پاراالمپیك اولویت اول ما موفقیت تیم ملی جوانان در بازی ‌های پاراآسیایی مالزی است، اظهار داشت: بازی ‌های پاراآسیایی مالزی آبان سال آینده در 9 رشته ورزشی در رده زیر 20 سال برگزار خواهد شد.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.