اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 23 آذر 1391 / کد مطلب: 4649 / نظرات: 0


همایش 'حجاب و عفاف در اجتماع' در سبزوار برگزار شد


همایش حجاب و عفاف در اجتماع در سبزوار برگزار شد همایش 'حجاب و عفاف در اجتماع' با حضور بانو مجتهده 'صفاتی' در مدرسه اهل البیت سبزوار برگزار شد.
 به گزارش سبزوارپیام، به نقل از ایرنا، بانو 'زهره صفاتی' در این همایش حجاب را هویت زن مسلمان دانست و گفت: حجاب بایستی از روی اعتقاد اسلامی و به صورت یك باور برای افراد باشد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: عفاف یك فضیلت و نوعی اعتدال در رفتار است و دین مبین اسلام مسلمانان را از افراط و تفریط باز می دارد.

وی اظهار داشت: در صورتی قوای انسانی در ما رشد می كند كه در رفتار خود جانب اعتدال را داشته باشیم زیرا افراط در برخی امور موجب سقوط و تباهی انسان می شود.

وی با بیان اینكه نگاه مرد و زن مسلمان بایستی حساب شده باشد افزود: در زمینه عفاف قرآن به زن و مرد مسلمان توصیه می كند از نگاهشان مواظبت كنند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینكه حجاب و عفاف یكی از عوامل مهم تحكیم خانواده ها است گفت : بایستی زن و مرد در ابتدا جایگاه و حقوق خود را بشناسند .

بانو مجتهده ' صفاتی ' رسانه های بیگانه را عامل مؤثر در تغییر پوشش زنان ایرانی دانست و خواستار ایجاد انگیزه و تقویت مسائل اعتقادی در سنین جوانی شد.

وی به سرنوشتی كه فرهنگ غربی برای زن رقم زده است، اشاره كرد و گفت: زن در فرهنگ و دنیای غرب به ابتذال كشانده شده، تحقیر شده و به او اهانت شده است.

وی شناخت و معرفت را از عوامل خانواده پایدار عنوان كرد و افزود: رعایت پاكدامنی در روابط و شناخت حریم ها بسیار با اهمیت است كه بایستی مورد توجه زن و مرد مسلمان قرار گیرد.

بانو 'صفاتی' عفت ، كنترل نگاه و رعایت حریم ها بین زن و مرد نامحرم را مورد تاكید قرار داد و اظهارداشت: روابط بین زن و مرد نامحرم بایستی در حد ضرورت باشد.

وی در زمینه روابط زن و مرد نامحرم در حوزه فامیلی و شغلی گفت: پیامك ها ، شوخی و لطیف تر شدن روابط زن و مرد نامحرم خارج از حوزه عفاف بوده و بایستی از آن پرهیز شود چون باعث تاثیر منفی در بنیان خانواده می گردد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به مسائل حقوقی زنان و وضع قوانین در این زمینه افزود: با اثبات اینكه خانم ها مظلومند و حق مسلمی دارند، غیرمستقیم تفكر زن سالارانه را رواج داده ایم.

در این همایش كه به همت مدرسه علمیه 'نرجس' سبزوار برگزار شد، بانو 'صفاتی' به سوالات بانوان حاضر در همایش پاسخ داد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.