اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 24 آذر 1391 / کد مطلب: 4654 / نظرات: 0

امام جمعه داورزن :


وحدت حوزه و دانشگاه برای به وجود آمدن جامعه مترقی و الگوی اسلامی است


وحدت حوزه و دانشگاه برای به وجود آمدن جامعه مترقی و الگوی اسلامی است   امام جمعه شهرستان داورزن گفت : وحدت حوزه و دانشگاه وحدت برای به وجود آمدن جامعه مترقی و الگوی اسلامی است.
 به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمود مداحی درخطبه های نماز جمعه این هفته داورزن با اشاره 27 آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه ، افزود:متاسفانه بنای دانشگاه در دوره طاغوت بر بی دینی و معارضه با دین تاسیس شد و نه تنها دین را در دانشگاهها ضعیف نمودند بلكه به جنگ دین برخاستند.

وی گفت: در زمان طاغوت با شعار 'دین از سیاست جداست ' وارد شدند البته ایمان مذهبی و اسلامی و وجدان انسانی در میان جامعه ما آنقدر قوی بودكه عده ای از دانشمندان سالم ماندند.

امام جمعه داورزن با اشاره به هتك حرمت های كه به ساحت روحانیت در آن زمان شد، اظهار داشت : عوامل رژیم شاه در حوزه علمیه جا انداختند كه باید روحانی فقط به مسائل عبادی و مناسك حج و رفتن به مسجد بپردازد و كاری به دخالت در مسائل حكومت نداشته باشد.

وی افزود: معنای وحدت اینكه علم و دین پا به پای هم حركت به سوی كمال داشته باشند و پیوند حوزه و دانشگاه یعنی رساندن و ساختن است و شهید مفتح قربانی همین وحدت گردید و بدست منافقین شهید شد.

امام جمعه داورزن در ادامه در سخنانی خواستار ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منكر در جامعه شد.

وی با اشاره به آیات و روایات گفت : برای جلب رضایت احدی از خلق،خدا را به خشم نیاورید و با دوری جستن از خدا به مردم نزدیك نشوید.

امام جمعه داورزن با اشاره به 25 آذر روز پژوهش ، افزود: در قرآن و احادیث از پژوهش به عظمت یادشده است.

وی همچنین با اشاره به عبرت های عاشورا و جنگ صفین گفت: امید است كه از این جنگ ،درس بگیریم و اطاعت از فرماندهی فرمانروا را داشته باشیم و صاحب بصیرت و آگاهی و شناخت حق از باطل شویم. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.