اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 9 دي 1391 / کد مطلب: 4837 / نظرات: 0


امام جمعه ششتمد:بصیرت قبله نمای ما در کویر ظلمات است


 حسین پور/امام جمعه ششتمد در اجتماع باشکوه مردم مؤمن و بصیر ششتمد گفت: بصیرت قبله نمای ما در کویر ظلمات است و بصیرت می تواند نجات بخش ما در فتنه های گوناگون شود.
حضرت حجه الاسلام و المسلمین ثباتی مقدم افزود: انسان مؤمن باید بصیر باشد چرا که یک از صفات خداوند بصیر بودن است.
وی ادامه داد: انسان همیشه با فتنه های گوناگون مواجه است و آنچه که انسان را می تواند از فتنه نجات دهد تقوا ، تمسک به قرآن ، اهل بیت ، توکل به خدا و بصیرت است.
ثباتی مقدم افزود: البته فتنه دارای تعابیر متعددی است و کلمه فتنه بارها در قرآن و احادیث ائمه اطهار (ع)آمده است.
وی اظهارداشت: فتنه یعنی آشوب ، اخلال در نظم و حتی فتنه به معنی قراردادن طلا در کوره به منظور ریزش ناخالصی ها هم به کار برده شده است.
سخنران گردهمایی با شکوه نهم دی ششتمد گفت: فتنه دارای دو بعد مثبت و منفی است و اولین بعد منفی آن بدین معنی است که انسان ها را گمراه می کند و انسانها سرگردان می شوند که حق کجاست و دومین بعد منفی فتنه مخلوط بودن حق و باطل است و سومین بعد تاریکی شرایط فتنه که شرایط آن ظلمانی است
امام جمعه ششتمد اظهار داشت: اما فتنه بعدهای مثبتی هم دارد که اولین آن مشخص شدن خوب و بد است و دومین آن اینکه سران فتنه مشخص می شوند و گاهی خود سران فتنه در آتش فتنه می سوزند که می توان دید در جنگ جمل و نهروان چه کسانی از بین رفتند
وی ادامه داد: سومین بعد مثبت فتنه زمین از ناخالصی ها پاکیزه می شود اما همه باید به سفارش ائمه اطهار توجه داشته باشیم که به ما سفارش کرده اند که دعا کنید تا در فتنه گرفتار نشوید.
ثباتی مقدم افزود: در فتنه برخی کر و برخی کور می شوند و حقایق را نمی شنوند و نمی بینند و حتی فتنه از آدم کشی سخت تراست.
امام جمعه ششتمد گفت: مهم ترین علل پیدایش فتنه هوی نفس ، ریاست طلبی ، دنیا طلبی ، شیطان و هوی نفس می باشد که بایستی بر رفتار و کردار خود مراقبت ومواظبت کنیم.







منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.