اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 دي 1391 / کد مطلب: 4867 / نظرات: 0


شرکت بیش از 12 هزار و 500سبزواری در دوره آموزش همگانی اورژانس


شرکت بیش از 12 هزار و 500سبزواری در دوره آموزش همگانی اورژانس
 مسئول آموزش مرکز فوریت‌های پزشکی 115 سبزوار گفت: نزدیک به 12 هزار و 614 نفر در دوره آموزش همگانی کمک‌های اولیه اورژانس 115 در سال 1390 در سبزوار شرکت کرده‌اند.


  به گزارش سبزوارپیام ، سید محمد میری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه طرح آموزش همگانی از اهداف 20‌گانه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور است،اظهار کرد: این طرح در سال 89 با برگزاری کارگاه آموزش کشوری آغاز به کار کرد و در شهرستان سبزوار در همان سال اقدام به برگزاری کلاس آموزشی در سطوح مختلف مردم با توجه به اولویت و نیازسنجی‌های آموزشی کردیم.

وی با اشاره به اولویت‌های آموزشی گروه‌های هدف ادامه داد:این اولویت‌ها با توجه به میزان مواجه شدن گروه‌های مختلف مردم با حوادث از ارگان‌های امدادی همکار در حوادث مانند پلیس راه، هلال احمر، اداره راه و مسکن و شهرسازی و در سطح عموم مردم از مادران خانه‌دار، کارکنان ادارات مختلف، دانشگاهیان و دانشجویان شروع شد.

مسئول آموزش اورژانس 115 سبزوار هدف از برگزاری این کلاس‌ها را کاهش آلام صدمات حادثه‌دیدگان بعد از وقوع حادثه، کاهش مرگ و میر،کاهش هزینه‌های فوریت‌های پزشکی، انجام کمک‌های اولیه در سر صحنه، کاهش استرس در حوادث و سطح فرهنگ عمومی بیان کرد.

میری با اشاره به استقبال کم نظیر مردم از این طرح خاطر نشان کرد: استقبال مردمی از این طرح به حدی بود که ما در سه ماهه دوم سال 90 توانستیم رتبه دوم را در سطح کشور کسب کنیم و در سال 91 نیز با توجه به نیازسنجی‌های انجام شده تا پایان سه ماهه سوم امسال 6670 نفر در سبزوار آموزش‌های لازم را دیدند.

این مسئول با اشاره به دوره‌های ضمن خدمت برای کارکنان اورژانس یادآور شد: هر ماه دوره‌های آموزشی ضمن خدمت برای به‌روزرسانی اطلاعات پزشکی کارکنان اورژانس به صورت کارگاه‌های آموزشی تئوری و عملی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به همکاری سازمان‌ها در برگزاری این طرح اظهار داشت: تاکنون برای سازمان‌های بسیاری اقدام به برگزاری این دوره کرده‌ایم.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.