اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 11 دي 1391 / کد مطلب: 4871 / نظرات: 0

مدیر كمیته امداد امام خمینی (ره):


500میلیون ریال اعتبار برای توسعه آموزش مددجویان خوشاب اختصاص یافت


500میلیون ریال اعتبار برای توسعه آموزش مددجویان خوشاب اختصاص یافت
مدیر كمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان خوشاب گفت : امسال 500 میلیون ریال اعتبار در راستای خودكفایی و توسعه آموزش های فنی و حرفه ای مددجویان به این بخش اختصاص یافت.
  
به گزاررش سبزوارپیام 'ابراهیم كسكنی ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : علاوه بر این ،مبلغ 170 میلیون ریال هم برای استعداد سنجی ، مشاوره ، راهنمایی شغلی و پشتیبانی طرح ها برای مددجویان این شهرستان در نظر گرفته شده است .

وی با اشاره به اهمیت آموزش در راستای موفقیت در اشتغالزایی افراد اظهار داشت : از اواسط آذرماه امسال حدود 200 نفر از مددجویان كمیته امداد خوشاب در كلاس های آموزشی برای اشتغالزایی شركت كردند.

وی افزود : این كلاس ها در رشته های رایانه ، پرورش قارچ ، ورمی كمپوست، آرایشگری و خیاطی در روستاهای بلقان آباد ، نوده انقلاب ، نوروزی ، روكی و مشكان خوشاب برگزار شده است.

وی با اشاره به توافق این نهاد با انجمن صنفی آموزشگاه های سبزوار برای آموزش مددجویان گفت : مددجویان می توانند در هر رشته ای كه تمایل دارند ثبت نام كرده و آموزشهای مربوطه را بصورت رایگان دریافت كنند.

وی با اشاره به اطلاع رسانی و برگزاری نشست هایی با دهیاران ، اعضای شوراهای اسلامی و روستاییان افزود : هر روستایی كه متقاضی دریافت این آموزش ها باشد می تواند از طریق دهیاران اقدام كرده و خدمات آموزشی را دریافت كنند.

مدیر كمیته امداد امام خمینی (ره) خوشاب همچنین از ثبت نام و تشكیل پرونده برای 270 نفر از مددجویان این نهاد از مرداد ماه امسال در قالب طرح های اشتغالزایی خبر داد.

كسكنی گفت : كمیته امداد امام خمینی (ره) اشتغال زایی مددجویان را مبنای كار خود قرار داده و بر این اساس تمامی مددجویانی كه شرایط لازم را داشته باشند می توانند جهت استفاده از تسهیلات اشتغالزایی به این مجموعه مراجعه كنند.

وی ادامه داد : افراد دارای توانایی كار در زمینه های كشاورزی ،دامداری ،صنایع دستی ، صنفی و صنعتی و مشاغل تولیدی مشمول استفاده از تسهیلات این طرح می شوند.

مدیر كمیته امداد امام خمینی (ره) خوشاب با اشاره به اهمیت اشتغالزایی و خودكفایی مددجویان این نهاد گفت : هدف نهایی طرح خودكفایی ،رساندن مددجویان این نهاد به مرحله كامل خودكفایی و بهره مندی آنان از حداقل حقوق قانون كار است.

وی افزود: حداكثر سرمایه ای كه در این طرح در اختیار متقاضیان قرار می گیرد 150 میلیون ریال است كه طی 60 ماه و متناسب با طرح اجرا شده به صورت ماهانه یا سالانه توسط مددجو باز پرداخت می شود.

وی بیان كرد : كمیته امداد حداكثر حمایت را از اجرا كنندگان این طرح ها در زمینه هایی چون دریافت پروانه كسب ، نظارت و مشاوره فنی تا پنج سال و مانند آن انجام می دهد و بر آنها نظارت می كند.

مدیر كمیته امداد امام خمینی (ره) خوشاب با اشاره به بررسی های انجام شده در خصوص نیاز سنجی رشته های دارای بازار كار در منطقه اظهار داشت : طرح های كشاورزی ، دامپروری ، پرورش ماهی و آبزیان ، ضبط ترمینال پسته و رشته های فنی مانند مكانیك از طرح هایی هستند كه از پایداری و دوام بیشتری برخوردار بوده و در بازارهای رقابت نیز موفق تر هستند. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.