اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 12 دي 1391 / کد مطلب: 4878 / نظرات: 0


تیم کشتی آزاد ثامن الحجج(ع) سبزوار فینالیست لیگ برتر کشتی آزاد شد




به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایسنا، در مرحله نیمه نهایی لیگ برتر کشتی آزاد، تیمهای ثامن الحجج(ع) سبزوار و فولاد ماهان اصفهان در حضور حدود 6 هزار تماشاگر به مصاف هم رفتند که ثامن با هدایت محسن کاوه 5 بر 2 فولاد ماهان به سرمربی گری امیر توکلیان را برد و به فینال رسید.

گزارش کشتی ها :

ثامن الحجج(ع) سبزوار 5 - فولاد ماهان اصفهان 2 (اسامی تیم ثامن در ابتدا آمده است.)

55 کیلوگرم: حسن رحیمی 3 - محمد حسین سلطانی 0 (1-0 و 2-0)

رحیمی نشان داد که همچنان مرد اول وزن اول ایران است. او مقابل سلطانی بر کشتی مسلط بود و با زیرگیری های بدون نقص تایم اول را 1-0 و وقت دوم را 2-0 برد.

60 کیلوگرم: بهنام احسان پور 1– حسن مراد قلی 2 (1-0، 0-1 و 0-1 کلینچ)

احسان پور که طلای جوانان جهان را در کارنامه دارد، وقت اول را با زیرگیری یک بر صفر برنده شد. در تایم دوم احسان پور باز هم مهاجم بود اما روی یک زیر ناقص و هوشیاری مرادقلی در خاک او نشست و تایم دوم را مرادقلی یک بر صفر به سود خود پایان داد. مرادقلی در این کشتی بیشتر به بدل کاری و استفاده از اشتباه حریف فکر می کرد.

وقت سوم این دیدار مانند دو تایم قبل با حملات احسان پور و دفاع مرادقلی همراه بود که کار به کلینچ کشید. گوی آبی شانس را به مرادقلی داد و یک خم در اختیارش قرار گرفت که موفق شد احسان پور را بیرون تشک خاک کند و برنده این کشتی شود. با این برد کشتی گیر فولاد ماهان، دو تیم یک بر یک مساوی شدند.

66 کیلوگرم: مهدی تقوی 2 – محمد مهدی یگانه جعفری 0 (1-0 و 1-0)

در حالی که 20 ثانیه به پایان وقت اول باقی مانده بود، مهدی تقوی دارنده دو مدال طلای جهان با اجرای ناقص فن یک دست و یک پا حریفش را خاک کرد و 1-0 پیروز شد. تقوی در تایم دوم هم کار آسانی در پیش داشت و در ثانیه 48 یگانه جعفری را خاک کرد. این نتیجه تا پایان تغییر نکرد تا ثامن 2-1 پیش افتد.

74 کیلوگرم: داوید خوتیاشویلی 6 – رضا افضلی 3 (0-1، 2-1 و 4-1)

افضلی در وقت اول قرص و محکم نشان داد و موفق شد با یک خاک رقیب گرجستانی اش که برنز جهان در سال 2011 را دارد، شکست دهد. در وقت دوم خوتیاشویلی یک امتیاز پیش افتاد. در حالی که 10 ثانیه به پایان وقت مانده بود افضلی با زیرگیری نتیجه را مساوی کرد اما در حالی که شش ثانیه به پایان مانده بود خوتیاشویلی امتیاز گرفت و 2-1 برنده شد.

در تایم سوم افضلی کاملا برید و خوتیاشویلی کشتی را به دست گرفت. یک خاک و یک فتیله پیچ و یک خاک دیگر کشتی گیر گرجی ثامن را 4 امتیاز پیش انداخت و تک امتیاز افضلی بی فایده ماند تا ثامن 3 بر یک جلو بیفتد و یک برد تا رسیدن به فینال فاصله داشته باشد.

84 کیلوگرم: احسان امینی 4 – میثم مصطفی جوکار 3 (1-0 کلینچ، 0-1 و 3-2)

وقت اول در کلینچ امینی(قهرمان آسیا) برنده شد اما جوکار(ملی پوش ایران در المپیک پکن) در وقت دوم حریفش را خاک کرد و 1-0 برنده شد. در تایم سوم در حالی که امینی با زیرگیری یک امتیاز گرفت، جوکار با بدل کاری از امینی را به پل برد. اعتراض محسن کاوه و پژمان درستکار که بازبینی فیلم را به همراه داشت نتیجه را 3-2 به سود امینی کرد تا با این برد، ثامن الحجج صاحب چهارمین پیروزی شود و به فینال لیگ برتر برسد.

96 کیلوگرم: عرفان امیری 3 - حامد تاتاری 4 (3-0 کلینچ، 0-1 و 0-3)

وقت اول کلینچ به سود امیری بود و با به پل زدن تاتاری 3-0 برنده شد اما در وقت های دوم و سوم تاتاری 1-0 و 3-0 به پیروزی رسید که این برد دردی از فولاد ماهان دوا نکرد و تنها از سنگینی شکستش کم کرد.

120 کیلوگرم: پرویز هادی در سه تایم داوید مودزامانشویلی را شکست داد. (3-0 کلینچ، 0-2 و 1-0)

وقت اول به کلینچ کشید که گوی به سود هادی(دارنده مدال طلای آسیا) بود و با به پل زدن، 3-0 از نایب قهرمان المپیک لندن برد. در وقت دوم مودزامانشویلی گرجستانی دو بار از هادی امتیاز گرفت تا کار به تایم سوم بکشد. در ثانیه 45 تایم سوم هادی به پشت حریفش رفت و یک امتیاز پیش افتاد. 20 ثانیه به پایان مسابقه کشتی گیر گرجی فولاد ماهان به تکاپو افتاد اما نتوانست کاری کند و هادی پنجمین برد ثامن الحجج(ع) را رقم زد.

در دیگر مسابقه نیمه نهایی، پرسپولیس جویبار برابر داماش بابل قرار می گیرد. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.