اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 15 دي 1391 / کد مطلب: 4909 / نظرات: 0

امام جمعه خوشاب :


مهمترین عامل بروز فساد در جامعه رواج بدحجابی است


مهمترین عامل بروز فساد در جامعه رواج بدحجابی است     
 امام جمعه خوشاب گفت : یكی از مهمترین عوامل بروز فساد در جامعه رواج بدحجابی و بی حجابی است كه بایستی با آن مبارزه كرد.
   
به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام 'محمد صاحبی ' در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان خوشاب، افزود : بدحجابی و بی حجابی توطئه استعمارگران است كه در گذشته نیز در قالب كشف حجاب برای مبارزه با فرهنگ غنی اسلام به دست عاملان استعمار اجرا شد.

وی با اشاره به 17 دیماه سالروز كشف حجاب درسال 1314، اظهار داشت : این توطئه استعمارگران همزمان توسط عاملان آنها مانند امان الله خان در افغانستان ،آتاتورك در تركیه و رضا خان در ایران اجرا شد و آنها با مظاهر اسلام مخالفت و مبارزه كردند.

حجت الاسلام صاحبی گفت: استعمارگران دریافته بودند كه به طور مستقیم نمی توانند مسأله كشف حجاب را مطرح نمایند لذا بهتر دیدند ابتدا از تغییر قیافه مردان شروع كنند.

وی افزود : در این راستا رضا خان با مطرح كردن تغییر لباس و كلاه اروپایی (شاپو) به تغییر لباس اسلامی و كشف حجاب بانوان اقدام كرد.

امام جمعه خوشاب اظهار داشت : رضاخان این عمل شنیع را از خانواده خود شروع كرد و سپس به كل جامعه سرایت داد.

حجت الاسلام صاحبی با گرامیداشت قیام 19 دیماه مردم قم، گفت : این قیام كه در پی چاپ مقاله ای توهین آمیز به امام راحل شكل گرفت نقطه عطفی در پیروزی انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه خوشاب در ادامه با تسلیت رحلت مرجع عالیقدر و معلم اخلاق آیت الله مجتبی تهرانی، گفت: ایشان از شاگردان برجسته حضرت امام (ره)بودند و سالها برای تربیت و پرورش جوانان زحمات زیادی كشیدند.

حجت الاسلام صاحبی افزود: امتیاز بارز این عالم بزرگوار شهرت گریزی و اخلاص ایشان بود كه سالها گمنام زندگی كرد اما دست از تلاش و كوشش برای تربیت جوانان بویژه طلاب و حوزه های علمیه بر نداشت.

وی همچنین از افتتاح شماره حساب هزار (1000)در صندوق قرض الحسنه فردوسی شهر سلطان آباد (مركز شهرستان خوشاب ) برای كمك به كارهای فرهنگی ،عمرانی و عام المنفعه خبر داد.

حجت الاسلام صاحبی گفت : مردم می توانند برای سهیم شدن در كارهای خداپسندانه كه مصداق 'تعاونوا علی البر والتقوی' است، كمك های خود را به این حساب واریز كنند. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.