اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 15 دي 1391 / کد مطلب: 4911 / نظرات: 0


محسنی‌ثانی:ایران نباید روی حرف‌های مرسی حساب باز کند


محسنی‌ثانی:ایران نباید روی حرف‌های مرسی حساب باز کند
رئیس کمیته امنیت مجلس با بیان اینکه مرسی در تلاش است با سخنان خود، موقعیتی میان ملی‌گراهای عرب دست و پا کند، گفت: ما نباید به این گونه حرف‌های رئیس‌جمهور مصر توجه چندانی کنیم.

به گزارش سبزوارپیام،محمدرضا محسنی‌ثانی در گفت‌ وگو با  خانه ملت، با بیان اینکه خاستگاه و پایگاه نخستین محمد مرسی صد در صد مذهبی نیست و به جریان‌های ملی ـ مذهبی (شبیه همان جریان ملی ـ مذهبی کشورمان) تعلق دارد، گفت: این صحبت‌ها برای جذب سران کشورهای مرتجع عرب منطقه است.

نماینده مردم سبزوار،‌ جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مرسی خود می‌داند که موقعیت چندان مستحکمی در مصر ندارد و محبوبیتش تا حدودی شکننده است؛ به همین علت است که می‌خواهد با این دست سخنان، افکار عمومی ملی‌گراهای عرب و پان‌عربیست‌ها را به سمت خود جلب کند.

وی با بیان اینکه مرسی احساس می‌کند با تصویب قانون اساسی جدید مصر، آمریکایی‌ها و کشورهای لیبرالیستی غرب را از خود رنجانده است، افزود: رئیس جمهور مصر این سخنان را عنوان کرده است تا خوشایند کشورهای عربی خلیج فارس از یک سو و غربی‌ها و سران کاخ سفید از سویی دیگر باشد.

رئیس کمیته امنیت مجلس با بیان اینکه مردم مصر در انتخابات اخیر قانون اساسی این کشور، ‌به خوبی نشان دادند که اسلام‌خواه و طرفدار حکومت اسلامی هستند، تأکید کرد: به نظر می‌رسد این دست گفته‌های مرسی، رنگ وبوی سیاسی داشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این پرسش که آیا گفته مرسی و طرح وی برای مقابله با ایران می‌تواند عملیاتی شود، تصریح کرد: به نظر من جمهوری اسلامی ایران نباید چندان روی اینگونه سخنان مرسی حساب کند.

محمد مرسی رئیس جمهوری مصر در نشستی مطبوعاتی در پاسخ به این پرسش که آیا ایران تهدیدی برای منطقه خلیج فارس به حساب می‌آید، با تأیید این سخن، ضمن استفاده از واژه جعلی به جای خلیج فارس، گفته است: بهتر است کشورهای عربی سپر دفاعی و ارتشی چند‌ملیتی (ناتوی عربی) برای مقابله با تهدیدات ایران تشکیل دهند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.