اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 19 دي 1391 / کد مطلب: 4948 / نظرات: 0


شهردار سبزوار یک هزار جلد کتاب به کاروان کتابخانه صبا اهدا کرد.




حسین مقصودی  در برنامه زنده صبح بخیر ایران و از طریق  کاروان صبا که در محل آرامگاه حاج ملاهادی سبزواری مستقر بود، گفت: سبزوار، شهر بزرگان و مشاهیر نامداری است که فرهنگ اصیل و غنی خود را از فرهنگ کتاب و کتابخوانی گرفته اند.

وی به اقدامات فرهنگی شهرداری سبزوار در یک ساله اخیر اشاره کرد و افزود: شهرداری سبزوار به عنوان یکی از متولیان نشر فرهنگ مطالعه در هفتم مهرماه جمعه بازار کتاب را راه اندازی نمود که خوشبختانه پس از گذشت چهار ماه همچنان با استقبال خوب شهروندان روبرو است.

مقصودی به تخصیص بن کتاب به سبد کالای کارکنان شهرداری در یک سال اخیر نیز اشاره کرد و ادامه داد: شهرداری سبزوار در آبان ماه امسال موفق به کسب رتبه نخست کشوری در پنجمین جشنواره ملی و نخستین جشنواره بین المللی مدیریت شهری در بخش کتاب شد که جای بسی خرسندی است.

معاون استاندار و فرماندار سبزوار نیز در این برنامه با اشاره به صبغه فرهنگی شهر سبزوار، به این کاروان یکهزار جلد کتاب اهداء کرد.

قاسم شعبانی عطار با اظهار اینکه سبزوار به لحاظ دارا بودن 25 کتابخانه در سطح شهرستان رتبه دوم استانی را به خود اختصاص داده است، گفت: در این کتابخانه ها بیش از 200 هزار نسخه کتاب وجود دارد و حداقل 20 هزار نفر نیز عضو هستند.

وی ضمن اشاره به بزرگان و مفاخری همچون سید عبدالاعلی سبزواری، حاج ملاهادی سبزواری، دکتر شریعتی، حمید سبزواری و... افزود: هر یک از این افراد آثار ارزشمندی از خود جا گذاشته اند که قطعا برای فرهنگ دوستان دارای اهمیت های بسیاری است.

گفتنی است بعد از ظهر امروز کاروان کتابخانه صبا سبزوار پس از جمع آوری کتاب های اهدایی مردم فرهنگ دوست این شهرستان، سبزوار رابه مقصد نیشابورترک خواهد کرد.

 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.