اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 21 دي 1391 / کد مطلب: 4965 / نظرات: 0

پژوهشگر مسلمان تانزانیایی در سبزوار:


تعقل ، تحقیق و تفحص در دین یك ضرورت است


تعقل  تحقیق و تفحص در دین یك ضرورت است  'سالم سعید الراجحی ' شب گذشته پس از سخنرانی در جمع زبان آموزان شهرستان سبزوار در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا ، افزود : دین اسلام به عنوان دینی كامل، همه انسان ها را به تحقیق و تفحص سفارش می كند.

وی اظهارداشت : هر كسی كه می خواهد به تصمیم درستی برسد بایستی به جستجو و تحقیق بپردازد و آنگاه است كه می‌تواند با تفكر آزادانه و به دور از تعصب، دین و مذهب واقعی خود را انتخاب كند.

این محقق ادیان گفت: انسان بایستی توانایی حقیقی خود را بشناسد و با تعمق ، تحقیق حتی از فرشتگان مقرب هم پیشی بگیرد.

'سالم سعید الراجحی' افزود: خوشبختانه با حضور عالمان دینی در ایران فرصت تحقیق و پژوهش پیرامون اصول دین برای جوانان فراهم است.

وی با اظهار اینكه در حال حاضر دشمنان ارزش های دینی را در كشورهای اسلامی نشانه گرفته اند ،افزود : مردم دشمن را شناخته اند اكنون بهترین راه مبارزه شناخت خوب و اصولی دین است.

وی ادامه داد : برای این منظور بایستی عالمان دینی بیش از پیش در بین مردم باشند و خودشان از نزدیك مسائل را تحلیل كرده و برای آن راهكار بیابند.

'سالم سعید الراجحی' با بیان اینكه پس از 15 سال تحقیق و پژوهش در باره ادیان و مذاهب سرانجام به مذهب شیعه اثنی عشری مشرف شدم، اظهار داشت : اكنون شش سال است كه مسلمان هستم و خدایی را عبادت می كنم كه می شناسم.

سالم سعید الراجحی در زنگبار ( جزیره ای در تانزانیا یكی از كشورهای ساحلی قاره آفریقا ) متولد شد مذهب اولیه وی اباضیه ( شاخه‌ای از گروه خوارج ) بود.

او پس از تحقیق و تفحص فراوان در خصوص دین حقیقی به دین اسلام گروید و در حال حاضر در شهر مقدس قم و در حوزه علمیه امام خمینی (ره) (دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه ) در مقطع دكترا در رشته فلسفه مشغول به تحصیل است
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.