اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 22 دي 1391 / کد مطلب: 4975 / نظرات: 0

امام جمعه سبزوار :


فلسفه بعثت علاوه بر عمل به اصول اعتقادی آشنایی با اخلاق اسلامی است


فلسفه بعثت علاوه بر عمل به اصول اعتقادی آشنایی با اخلاق اسلامی است  
امام جمعه سبزوار گفت : فلسفه بعثت پیامبر (ص) برای این بود كه انسان ها علاوه بر اصول اعتقادی به اخلاق اسلامی و قرآن آشنا شوند.
  
به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین ابراهیمی در خطبه های باشكوه نمازجمعه این هفته سبزوار با اشاره به وقایع قبل از بعثت و جنگ و ناامنی در آن زمان، افزود : در آن زمان یك هزار و 700 جنگ میان قبایل عرب اتفاق افتاد كه منشاء آن تعصبات جاهلی بود.

وی با اشاره به مسوولیت سنگینی كه پیامبر در آن زمان داشت ، اظهار داشت : رسالت پیامبر یك رسالت جهانی بود و اختصاص به یك منطقه نداشت.

وی با اشاره به اصالت خانوادگی پیامبر (ص) گفت : پیامبر از نظر اصالت خانوادگی، همه پدران و مادران آن بزرگوار تا حضرت آدم همه خداپرست و یكتاپرست بودند.

وی افزود : سلسله پیامبر با 48 واسطه به حضرت آدم ، 28 واسطه به حضرت اسماعیل می رسد و نوح سی و نهمین جد پیامبر و ادریس چهل و دومین جد ایشان است .

امام جمعه سبزوار با بیان اینكه پیامبر پس از خود بر اساس حدیث ثقلین كتاب خدا و عترت را از خود به یادگار گذاشتند، گفت : پس از پیامبر حضرت علی (ع) و ائمه معصومین مفسر واقعی قرآن هستند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به فضایل اخلاقی امام حسن (ع) هم گفت : این امام همام الگوی مبارزه با انحرافات بود و صلح ایشان مقدمه ای برای قیام امام حسین (ع) شد.

وی با اشاره به شرایط صلح امام حسن (ع) و معاویه و اینكه به فرموده خود امام 'اگر یاوری می داشتم هیچوقت با معاویه كنار نمی آمدم و شب و روز برای رضای خدا با او می جنگیدم، افزود : روشن ترین دلیل برای اینكه هیچ یك از ائمه دست از مبارزه برنداشتند این بود كه هیچ كدام از آنان با اجل طبیعی از دنیا نرفتند.

خطیب جمعه سبزوار با اشاره به انتخابات پیش رو بر وحدت بین مردم و مسوولان تاكید كرد و گفت : صحنه مبارزه اكنون جنگ نرمی است كه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری بر آن تاكید داشته اند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به تحریم های اقتصادی ، نقشه ها و توطئه های دشمنان برای نظام جمهوری اسلامی و مایوس شدن دشمن ، اظهار داشت : با گذشت 34 سال از عمر انقلاب این مساله شدت و ضعف و نوسان داشته و به یقین با وحدت و بصیرت مردم ، دشمن مایوس تر نیز می شود. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.