اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 دي 1391 / کد مطلب: 4980 / نظرات: 0


سبزوار در شهادت هشتمین اختر تابناك آسمان امامت و ولایت به سوگ نشست


سبزوار در شهادت هشتمین اختر تابناك آسمان امامت و ولایت به سوگ نشست     
سبزوار در سالروز شهادت هشتمین اختر تابناك آسمان امامت و ولایت، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به سوگ نشست.
  

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا، مردم دارالمومنین سبزوار با حضور در مجالس و محافل عزاداری امام رضا (ع) در سوگ آن امام رئوف عزاداری كردند.

مردم دیار سربداران در سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) با تشكیل دسته ‌های عزاداری و سینه ‎زنی به عزاداری و مرثیه سرایی پرداختند.

در صبح سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) مردم سبزوار در قالب هیات متحده سینه زنی شورای هیات های مذهبی این شهرستان از میدان دروازه عراق مقابل كمیته امداد این شهرستان حركت خود را آغاز كرده و بعد از عزاداری در مسیر چهار راه بیهق در مسجد جامع سبزوار گردآمدند.

برگزاری آیین های عزاداری، سخنرانی، مداحی و اطعام در مساجد و مقبره امامزاده های این شهرستان از برنامه هایی است كه توسط مردم شهید پرور دیار سربداران به مناسبت این ایام برگزار می شود.

درشهر سبزوار و بسیاری از روستاهای این شهرستان هم مراسم عزاداری در قالب تعزیه و شبیه خوانی و اطعام عزاداران برگزار می گردد.

شب گذشته نیز عاشقان اهل بیت (ع) در نقاط مختلف شهرستان سبزوار با حضور در بقاع متبركه با برپایی آیین های عزاداری، نوحه سرایی، زنجیر زنی و سینه زنی ارادت خود را به حضرت ثامن الحجج، علی بن موسی الرضا (ع) به نمایش گذاشتند.

در این مراسم اقشار مختلف مردم در قالب هیات های عزاداری در خیابان های مشرف به مقبره امامزاده یحیی (ع) این شهرستان با برپایی مراسم زنجیرزنی، سینه زنی و مداحی به سوگواری پرداختند.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.