اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 24 دي 1391 / کد مطلب: 4987 / نظرات: 0


محسنی ثانی: نقض حقوق بشر در عربستان دیرینه است



عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، نقض حقوق بشر را در عربستان دیرینه خواند و گفت: خفقان و سرکوب‌گری که دستگاه امنیتی رژیم آل سعود دارد، مردم این کشور جرات ابراز خواسته‌ها را به خود نمی‌دهند.

 به گزارش سبزوارپیام "محمد رضا محسنی ثانی "در گفت و گو با خانه ملت، در خصوص  بازداشت زنان و کودکان خانواده های بازداشت شدگان سیاسی از سوی  نیروهای رژیم عربستان سعودی، اظهار داشت: بازداشت شدگانی که این افراد خواستارآزادی آنها بودند سال ها است که بدون محاکمه در زندان های رژیم آل سعود به سر می برند.

 نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان های حقوق بشری در برابر سیاست سرکوبگرانه رژیم آل سعود، سکوت اختیار کرده اند، تصریح کرد: اعتراضات مسالمت آمیزی که در مناطق مختلف عربستان در پیش گرفته شده از سوی دستگاه امنیتی آل سعود سرکوب می شود اما سازمان های داعیه دار حقوق بشر سکوت مرگباری را اتخاذ کرده اند.

وی با اشاره به موج بازداشت شهروندان بی دفاع در عربستان سعودی بخصوص اعضای خانواده های بازداشت شدگان در زندان های رژیم آل سعود افزود: نیروهای رژیم آل سعود پس از بازداشت شماری از صاحبان اندیشه، به بازداشت زنان و کودکانی پرداختند که خواستار آزادی اعضای خانواده های خود از زندان های این رژیم بودند.

نماینده اصولگرای مجلس نهم، افزود: حقوق بشر سال ها است که در عربستان سعودی نقض می شود و با خفقان و سرکوب‌گری که دستگاه امنیتی رژیم آل سعود در پیش گرفته، مردم این کشور جرات ابراز خواسته های خود را ندارند اما با موج بیداری اسلامی که در منطقه ایجاد شده، ملت عربستان نیز توانایی ابراز خواسته های خود را یافته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: خاندان آل سعود با سرکوب نمی تواند خشم خواسته های مردم را فروکش کند و در این راستا باید هرچه سریعتر با آزاد کردن زندانیان سیاسی بیش از این خود را در مقابل مردم خود قرار ندهد.

روز گذشته نیروهای امنیتی آل سعود زنان و کودکان خانواده های بازداشت شدگان سیاسی را که تجمع اعتراضی برگزار کرده بودند را بازداشت کرد.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.