اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 24 دي 1391 / کد مطلب: 4991 / نظرات: 0


محدودیتی برای استفاده بانوان از سالن‌های ورزشی نیست



سرپرست اداره ورزش و جوانان سبزوار گفت: هیچ محدودیتی برای استفاده بانوان از سالن‌های ورزشی در این شهرستان نیست.
 
 به گزارش سبزوارپیام ، مجید نصراله زاده در گفت و گو با ایسنا افزود: سالن های ورزشی سطح شهرستان به گونه ای برنامه ریزی شده که بانوان نیز بتوانند به نحو مطلوب از سالن ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در سفر اول ریاست جموری به این شهرستان، سالنی برای بانوان در نظرگرفته شد، اذعان کرد: به جهت استقبال کمتر بانوان، کلیه سالن‌ها به گونه ای برنامه ریزی شده است که فرد مراجعه کننده طبق قوانین و مقررات بتواند از سالن‌ها استفاده کند.

نصراله زاده با اشاره به استاندارد بودن سالن‌های ورزشی سطح شهرستان خاطرنشان کرد: البته برخی وسایل ورزشی همچون کف پوش‌ها جهت استفاده زیاد ممکن مستهلک شود که درنوبت تعویض قرار می گیرند تا با هماهنگی اداره کل ورزش خراسان و تخصیص اعتبار این موارد نیز انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت بانوان در سالن‌ها در شیفت صبح و بعدازظهر بوده و به آخر شب نمی رسد، به هماهنگی انجام شده با نیروی انتظامی و اماکن شهرستان در این خصوص اشاره کرد.

سرپرست اداره ورزش و جوانان سبزوار با اشاره به بخشنامه وزارت ورزش و جوانان و اداره کل مربوطه، بیان کرد: باید به نحوی ورزش را فراگیر کنیم که کلیه وقت سالن‌ها پر باشد و تمام آحاد جامعه از سالن‌ها استفاده کنند.

وی سپس تعداد هیات های ورزشی این شهرستان را 39 هیات دانست و ابراز داشت: بانوان در 21 هیات ورزشی شهرستان فعالیت دارند.

نصراله زاده  ورزشکار را کسی که فعالیت ورزشی داشته و دارای کارت بیمه ورزشی است، تعریف کرد و ادامه داد: حدود 4000 ورزشکار سازمان یافته در قسمت بانوان داریم.

وی به معرفی هیات‌های ورزشی در بخش بانوان اشاره کرد و گفت: این هیات ها را شامل والیبال، بسکتبال، هندبال، کاراته، رزمی، دفاع شخصی، شنا، نجات غریق، تکواندو، دوومیدانی، ورزش های همگانی، فوتسال، ووشو، بیماری‌های خاص، یوگا، آمادگی جسمانی، ایروبیک، اسکیت، روستایی عشایری، بومی و محلی و نابینایان است.

 

وی همچنین در خصوص استخرهای شنای این شهرستان، به 5 استخر فعال اشاره و تصریح کرد: برنامه ریزی استخرها به گونه ای است که بانوان در روزهای خاصی از هفته می توانند از آنها استفاده کنند.
سرپرست اداره ورزش و جوانان سبزوار خاطرنشان کرد: این استخرها از لحاظ تاسیسات به گونه ای طراحی شده که مشکل بهداشت آب و... ندارد.
 

وی با اشاره به سالن های ورزشی نیمه تمام این نهاد به مجمتع 15 هزار نفری سربداران پرداخت و گفت: این مجتمع نسبت به گذشته از لحاظ پیشرفت فیزیکی رشد خوبی داشته است.

نصراله زاده یادآور شد: با توجه به جمعیت این شهرستان نیاز به فضاهای ورزشی دیگری داریم چراکه سرانه ورزشی این شهرستان 40 سانتی‌متر مربع بوده در  حالی‌که میانگین سرانه ورزشی 52 سانتیمتر مربع است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.