اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 27 دي 1391 / کد مطلب: 5039 / نظرات: 0

امام جمعه ششتمد :


چرب زبانی و تملق یک آفت است


چرب زبانی و تملق یک آفت است حسین پور/ امام جمعه ششتمد در جمع مسئولان ششتمدگفت: رؤسا و مسئولین باید به سوگندشان پایبند باشند و از تملق و چاپلوسی بپرهیزند.
حضرت حجه الاسلام و المسلمین ثباتی مقدم افزود: یکی از آفت های برخی از ادارات ما چرب زبانی و تملق است که کسی را بیهوده و بیش از حد ستایش می کنند.
وی ادامه داد: کسی که ظاهرش با باطنش متفاوت باشد منافق قلمداد می شود و اسلام نیز سفارش متعددی مبنی بر عدم انجام این فعل داشته است.
امام جمعه ششتمد افزود: یکی از نشانه های نفاق دوست داشتن تعریف کردن است ونشانه های دیگر آن تکبر ، حسد مقدم داشتن دنیا بر آخرت می باشد.
ثباتی مقدم اظهارداشت: پیامبر اسلام(ص) از چابلوسی بعنوان آدم کشی تعبیر کرده و در جایی دیگر فرموده به صورت انسان چابلوس خاک به پاشید و حضرت علی(ع) بزرگترین حماقت را اغراق در مدح و ذم کردن برشمرده اند.
وی گفت: این بدان معنی نیست که نباید خوبی ها را گفت البته که فرق است که ما انتظار داشته باشیم که افراد نقاط قوت را بیان و تعریف نمایند یا اینکه خود افراد با دیدن این نقاط لب به تعریف بگشایند.
امام جمعه ششتمد ادامه داد: ستایش بیشتر از استحقاق تملق و کمتر از آن را گفتن حسد است و از مهمترین انگیزه های تملق ریاست طلبی ، ضعف ایمان و نادانی و حماقت می باشد.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.