اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 6 بهمن 1391 / کد مطلب: 5112 / نظرات: 0

سبحانی فر:


دولت مبلغی را به بخش کشاورزی اختصاص دهد


دولت مبلغی را به بخش کشاورزی اختصاص دهد نماینده مردم سبزوار ،جوین،جغتای،خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت جهت حمایت از تولیدات بخش کشاورزی، باید از محل صندوق توسعه ملی مبلغی را برداشت و با تبدیل آن به ریال به این بخش تزریق نماید
به گزارش سبزوارپیام به نقل از فارس ، علی سبحانی فر در همایش هم اندیشی کشاورزان شهرستان‌های جوین و سبزوار در شهرستان سبزوار برگزار شد، اظهار کرد: بخش کشاورزی یک بخش خاص و بسیار ویژه است که به طور مستقیم با تولید و زندگی روزمره مردم ارتباط دارد.
وی با اشاره به واردات بی‌رویه گندم با قیمت 500 تومان درهر کیلوگرم و خرید این محصول از کشاورزان با قیمت مصوب 395 تومان تضمینی در هر کیلوگرم ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده،دولت قیمت گندم را 420 تومان در هر کیلوگرم افزایش داد اما با واردات این محصول با 500 تومان در هر کیلوگرم موجب شده که گندمکاران در نهایت مجبور شوند آن را 40 تومان گرانتر و با قیمت 460 تومان در هر کیلوگرم به مرغداران بفروشند که این مسئله بسیار تاسف برانگیز است و این مهم به نفع دولت و کشاورزان نیست.
وی ادامه داد: اما امسال با پیگیری‌های انجام شده قیمت هر کیلوگرم گندم به 580 تومان افزایش پیدا کرد.
عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص 30 درصد از سهم در آمد حاصل از یارانه ها به بخش صنعت و تولید افزود: متاسفانه دولت در این بخش بسیار ضعیف عمل کرد و این مبلغ در حد ناچیزی به این بخش اختصاص داده شد.
وی با اشاره به سهم 67 درصدی انرژی در بخش تولید اظهار داشت: افزایش قمیت حامل‌های انرژی و ندادن سهم یارانه در بخش تولید و صنعت باعث زیان فراوانی به این بخش مهم از اقتصاد کشور شده است.
وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و تحریم‌های استکبار جهانی علیه ملت ایران یاد آور شد: برای شکستن تحریم و وابستگی‌های نفتی، امروز دولت و مجلس به این اعتقاد رسیده‌اند که باید دو عنصر مهم زمین یعنی معادن و کشاورزی، را در دستور کار خود قرار داده و به تولیدات بخش کشاورزی توجه ویژه کنند.
نماینده مردم سبزوار گفت: اگر قرار باشد مجازاتی در روند برطرف نشدن مشکل کشاورزان برای کسی در نظر گرفته شود باید ما مسئولین را مجازات کرد.
سبحانی‌فر با بیان اینکه قیمت کود و سم افزایش یافته است یادآور شد: دولت جهت حمایت از تولیدات بخش کشاورزی، باید از محل صندوق توسعه ملی مبلغی را برداشت و با تبدیل آن به ریال به این بخش تزریق نماید.
وی با اشاره به فعالیت‌های قابل توجه شرکت کشت و صنعت جوین خاطرنشان کرد: کشاورزان منطقه دشت جوین نگاه امیدشان به این کارخانه است و مسئولین کارخانه با تامین کود و سم مورد نیاز کشاورزان، آنها را در تولید محصولاتشان کمک کنند.
وی ادامه داد: کمک به تولیدات کشاورزان کمک به دولت، مردم و نظام اسلامی است.
عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور شرکت‌های دیگر در منطقه جوین جهت خریداری چغندر قند به عنوان مهم‌ترین محصول منطقه ادامه داد: مسئولین کارخانه می‌توانند با مدیریت درست و تغییر شیوه خرید قیمت، خرید خود را افزایش داده و دست سایر شرکت‌ها را در منطقه کوتاه کنند.
این نماینده مجلس با اشاره به پیشنهاد جدید دولت برای تعیین قیمت خرید محصولات کشاورزی، محاسبه قیمت محصولات ب راساس نرخ تورم و قیمت شکر وارداتی بر اساس نرخ ارز مبادله‌ای 2500 تومان را از جمله این 2 طرح یاد کرد و افزود: در صورت تصویب هرکدام از پیشنهادها توسط مجلس، مطمئنا به نفع کشاورزان خواهد بود .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.