اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 22 بهمن 1391 / کد مطلب: 5301 / نظرات: 0


برترین های مسابقه کتابخوانی حماسه حسینی معرفی شدند


برترین های مسابقه کتابخوانی حماسه حسینی در محل جمعه بازار کتاب سبزوار معرفی شدند.
 در این مراسم که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، برخی مسئولان شهرستان و مدیران عامل سازمان های شهرداری در محل جمعه بازار کتاب سبزوار برگزار شد، نایب رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: بسیار خرسندم که افتتاح جمعه بازار کتاب به عنوان یک رویداد فرهنگی در این مکان تاریخی و-فرهنگی صورت گرفته است.
جلال تعصبی ضمن تقدیر از فعالیت های فرهنگی اداره فرهنگی ورزشی همچون افتتاح جمعه بازار، برگزاری همایش های اندیشمندان و دانشوران شهرستان و... از بدو تاسیس، پیشنهاد احداث یک باب کتابخانه تخصصی را در هریک از سازمان شهرداری را داد و اظهار داشت: بنده شخصا پیگیر این موضوع هستم و جهت تحقق آن از هیچگونه کمکی مضایقه نخواهم کرد.
رئیس اداره فرهنگی ورزشی شهرداری سبزوار نیز در این مراسم با بیان اینکه اجرای این مسابقه فرهنگی همزمان با ماه محرم، از جلد اول کتاب حماسه حسینی متفکر شهید استاد مرتضی مطهری برگزار شد، هدف از برگزاری این مسابقه را ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، شناساندن و آشنا نمودن عموم افراد جامعه با عقاید و افکار این دانشمند متفکر، نگاه تازه به زوایای مختلف قیام عاشورا و جلوگیری از تحریفات فلسفه قیام امام حسین(ع) بیان کرد.
مهدی مقصودی به استقبال خوب شهروندان سبزواری از برگزاری این مسابقه اشاره کرد و افزود: در این مسابقه بیش از ۴۰۰ شرکت کننده علاقمند به فرهنگ مطالعه شرکت نمودند.
وی از برگزاری مسابقه کتابخوانی حماسی حسینی به عنوان یکی از مسابقات فرهنگی موفق شهرستان یاد و خاطرنشان کرد: خرسندیم که با برگزاری این مسابقه شهروندان با گوشه ای از افکار و عقاید اندیشمندانه شهید مطهری متفکر بزرگ و دانشمند شهیر ایران زمین آشنا شدند.
مقصودی در ادامه از شهروندان برای شرکت در مسابقه کتابخوانی"انقلاب اسلامی در سبزوار" نوشته آقای محمدحسن شمس آبادی نویسنده سبزواری نیز دعوت کرد و گفت: امیدوارم برگزاری اینگونه مسابقات فرهنگی که با استقبال خوب مردم فرهنگ دوست سبزوار نیز روبروست، استمرار داشته باشد.
وی گفت: بدین ترتیب پس از قرعه کشی مسابقه بزرگ کتابخوانی حماسه حسینی با حضور مسئولان شهرستانی، آقایان حسین استیری فرزند یحیی، علیرضا سمیعی نژاد فرزند علی اصغر و خانم طیبه دارینی فرزند مرادعلی برنده کمک هزینه سفر به عتبات عالیات شدند.
رئیس اداره فرهنگی ورزشی شهرداری سبزوار ادامه داد: همچنین آقایان و خانم ها علیرضا قرائی، حسین جلمبادانی، عباس حمیدی، جلیل دلقندی، رضا کیوانلو، محمد علی طالبی، زهرا شم آبادی، زهرا آهنج، مریم فرشادیان و هانیه جعفری نیز برنده لوح مزین به تصویر مکه و مدینه منوره شدند.
گفتنی است اجرای چند برنامه فرهنگی از سوی اداره فرهنگی ورزشی و برپایی غرفه های صنایع دستی توسط اداره میراث فرهنگی سبزوار از جمله برنامه های جانبی این مراسم در محل جمعه بازار کتاب سبزوار بود. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.