اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 22 بهمن 1391 / کد مطلب: 5304 / نظرات: 0


رييس فدراسيون هندبال: با "رافائل" براي تيم ملي مذاكره خواهيم كرد


رييس فدراسيون هندبال: با رافائل براي تيم ملي مذاكره خواهيم كرد رييس فدراسيون هندبال كشور : با سرمربي تيم هندبال ثامن‌الحجج(ع) سبزوار جهت سرمربي‌گري تيم ملي جلسه‌اي در سبزوار خواهيم داشت.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایسنا، جلال كوزه‌گري در نشست خبري اين فدراسيون كه در محل اداره كل ورزش و جوانان خراسان رضوي برگزار شد، تصريح كرد: با توجه به اينكه دو بازي مهم را از جدول ليگ برتر هندبال كشور در خراسان رضوي پيش رو خواهيم داشت، به تماشاي اين ديدارها خواهيم رفت.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا به تيم‌هاي مقام‌آور در ليگ برتر جوايزي اهدا خواهد شد يا خير، گفت: تيم‌هايي كه مقام‌هاي اول و دوم ليگ را به دست آورند به مسابقات باشگاه‌هاي آسيا معرفي مي‌شوند كه اين مسابقات نيز رقابتي براي انتخابي باشگاه‌هاي جهان است ولي اينكه بخواهيم جايزه‌اي نقدي براي چنين تيم‌هايي در نظر بگيريم، چنين چيزي وجود ندارد.

وي افزود: پرداخت جايزه به تيم‌هاي قهرمان بستگ به مشاركت خود تيم‌هاي شركت‌كننده در ليگ دارد، متاسفانه در هندبال كمي مشكل است كه بخواهيم جوايزي در نظر بگيريم زيرا در مبلغي كه براي ورودي باشگاه‌ها پرداخت مي‌شود هنوز با مشكل رو به رو هستيم؛ دريافت اين مبلغ نيز براي پويا نگه داشتن ورزش هندبال بوده است ولي اينكه بخواهيم اين رويه را تغيير دهيم نياز به ايجاد تمهيدات لازم داريم.

كوزه‌گري همچنين تصريح كرد: در سبزوار با رافائل سرمربي تيم هندبال ثامن الحجج(ع) سبزوار در صورتي كه پذيراي اين مطلب باشند، جلسه‌اي خواهيم داشت.

وي ادامه داد: رافائل در حال حاضر با تيم ثامن سبزوار قرارداد بسته است و تمامي هزينه‌هاي وي را اين باشگاه پرداخت مي‌كند، ما نيز از اين اتفاق خوب استفاده مي‌كنيم و اميدواريم كه بتواند به تيم ملي كمك كند.

وي اذعان كرد: اگر مربي به دعوت خود فدراسيون به ايران بيايد و در اختيار فدراسيون باشد بسيار بهتر است ولي با توجه به شرايط فعلي و اينكه كميته ملي المپيك ديگر مانند گذشته ارز دولتي ندارد و اكثر مربيان خارجي قراردادشان لغو شده است؛ به همين دليل ما نيز براي دعوت از مربيان خارجي، از اين رويه استفاده مي‌كنيم و در صورتي كه تمايل به اين همكاري وجود نداشت از مربيان داخلي استفاده خواهيم كرد.

رييس فدراسيون هندبال كشور در پاسخ به خبرنگاري در خصوص اينكه آيا بازيكنان تيم ملي به درستي بين تيم‌هاي حاضر در ليگ توزيع شده‌اند، گفت: در حال حاضر بازيكنان تيم ملي در چندين باشگاه كشور مانند مشهد، سبزوار، اصفهان، كرمان و تبريز حضور دارند ولي زماني مي‌توانيم از توزيع مناسب بازيكنان در تمامي تيم‌ها استفاده كنيم كه همه باشگاه‌ها قوي باشند.

وي ادامه داد: در جاهاي ديگر باشگاه‌ها ثبات دارند و آماده گرفتن بازيكنان ملي هستند ولي در اينجا، تيم‌ها و باشگاه‌ها حتي در پرداخت قرارداد بازيكنان تيم خود نيز با مشكل رو به رو هستند كه اميدواريم در آينده تيم‌هاي ثابتي داشته باشيم و تمامي باشگاه‌هاي حاضر در ليگ آمادگي كاملي داشته باشند و مجبور به عقب انداختن ليگ نباشيم.

وي همچنين در خصوص وضعيت حاميان مالي در ورزش هندبال، اظهار كرد: در جهت حل كردن اين مشكل صدا و سيما توانسته حركت خوبي را داشته باشد به طوري كه 9 بازي از ديدارهاي ليگ برتر هندبال كشور را به طور مستقيم پخش كرده كه اين موضوع رابطه مستقيمي با جذب اسپانسرهاي مالي دارد.

كوزه‌گري افزود: اگر پخش اينگونه مسابقات بيشتر شود، اسپانسرهاي قوي‌تري هم خواهند آمد و اگر اين پخش نظم خاصي داشته باشد بازيكنان نيز به مشكلي بر نخواهند خورد اما در حال حاضر اكثر باشگاه‌ها به فكر اين هستند كه تيم‌هاي خود را حفظ كنند و پا بر جا باشند و حاميان نيز به آن‌ها كمك كنند.

وي همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر شايعه استعفاي خود از رياست فدراسيون هندبال، عنوان كرد: همان طور كه خودتان مي‌گوييد شايعه‌اي بيش نيست، پس نمي‌شود در موردش حرف زد و اين را بايد از بعضي خبرنگاران پرسيد زيرا هر كسي هر چه دوست دارد، مي‌نويسد ولي با اين حال من به عنوان سرباز هستم و انجام وظيفه مي‌كنم و هر زمان كه وزارت ورزش اعلام كند كنار خواهم رفت ولي تا به امروز چنين صحبتي نبوده است.

 كوزه‌گري همچنين در خصوص جدول ليگ برتر تا به اينجاي كار و اختلاف امتيازات بين تيم‌ها، عنوان كرد: اختلاف امتيازات تيم‌ها بسيار جالب است و باعث شده تا يك جدول مبارزه‌اي شكل بگيرد و بر خلاف ديگر رشته‌ها، جدول هندبال داراي سه قسمت بالا، وسط و پايين شده است كه تيم‌ها در هر بخشي در حال مبارزه و كسب امتياز هستند و بايد گفت كه اين اتفاق مشكل خاصي براي هندبال ما نخواهد داشت.

وي ادامه داد: در سال‌هاي گذشته هميشه تيم‌هاي اول و آخر جدول از پيش مشخص بود ولي امسال با توجه به حضور تيم‌هاي قدرتمند، تشخيص و پيش‌بيني نتيجه نهايي بسيار سخت است.

رييس فدراسيون هندبال كشور همچنين از ايجاد پايگاه هاي هندبال در سراسر كشور خبر داد و گفت: در بخش بانوان اين پايگاه در 10 استان كشور تشكيل شد كه آموزش هندبال در آنها به طور مستقيم زير نظر فدراسيون خواهد بود و مربي خارجي تيم ملي بانوان نيز به طور مرتب از اين اماكن سركشي خواهد كرد.

وي همچنين در خصوص وضعيت هندبال خراسان رضوي اظهار كرد: استان خراسان رضوي يك بحث ديرينه چه داوري و چه مربيگري و چه بازيكنان در ورزش هندبال دارد كه توانسته به مقام هاي خوبي در كشور دست يابد، عملكرد هندبال استان را بسيار مثبت مي‌بينم و از پتاسيل هاي بسياري خوبي بهره مي‌برد





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.