اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 30 شهريور 1390 / کد مطلب: 534 / نظرات: 0


سرانه فضاي ورزشي سبزوار پايين تر از ميانگين استاني است


سرانه فضاي ورزشي سبزوار پايين تر از ميانگين استاني است
 رييس تربيت بدني سبزوار گفت: سرانه فضاي ورزشي اين شهرستان براي هر فرد 40 سانتيمتر مربع و پائين تر از ميانگين استاني است.  
'مجيد نصراله زاده' روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا با اشاره به افتخارآفريني ورزشكاران سبزواري در مسابقات استاني و كشوري و خيل علاقمندان به ورزش در اين شهرستان خواستار توجه ويژه مسوولان استاني به ورزش اين شهرستان شد.
وي با بيان اينكه بر اساس آمار شش ماهه نخست امسال شش هزار و 300 ورزشكاران سازمان يافته در سبزوار فعاليت دارند، افزود: ورزشكاران سبزوار در پنج ماهه نخست امسال موفق به كسب 17 مدال كشوري و 107 مدال استاني شده اند كه از افتخارات ورزش شهرستان است.
وي تعداد تيم هاي ورزشي اعزامي از سبزوار به مسابقات كشور را در پنج ماه نخست امسال 14 تيم و تيم هاي اعزامي به مسابقات استاني را 51 تيم ذكر كرد و افزود: همچنين سبزوار در اين مدت ميزبان 11 مسابقه بوده است.
وي با توجه به اين موارد مساعدت مسوولان استان نسبت به احداث بناهاي جديد و تامين امكانات ورزشي در اين شهرستان را مورد تاكيد قرار داد و اظهار داشت: به ويژه اين شهرستان نياز به سالن هفت هزار نفري هندبال و سالن اختصاصي كشتي دارد.
سرپرست تربيت بدني سبزوار با اشاره به وضعيت نامناسب سالن فعلي كشتي سبزوار و خيل علاقمندان به اين ورزش ، افزود: سبزوار از امسال در ليگ برتر كشتي داراي تيم مي شود كه با توجه به اين موارد ورزشكاران سبزواري براي تمرين و ميزباني مسابقات نياز به سالن اختصاصي كشتي دارند.
وي افتخار آفريني بيات كشتي گير سبزواري در مسابقات كشوري جام بين المللي تختي را هم مورد اشاره قرار داد.
وي تسريع در احداث استاديوم ورزشي 15 هزار نفري سبزوار را هم خواستار شد و گفت: تارتان شدن پيست دوميداني استاديوم شهيد مظهري سبزوار با دارا بودن متراژ استاندارد از نيازهاي مهم دو ميداني كاران شهرستان است.
نصراله زاده از راه اندازي ورزش هاي هوايي در سبزوار در آينده نه چندان دور نيزخبر داد .
35 هيات ورزشي در سبزوار فعال هستند كه در 23 هيات آن بانوان هم فعاليت دارند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.