اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 1 اسفند 1391 / کد مطلب: 5367 / نظرات: 0

رییس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن


بقاع متبركه شهرستان داورزن بازسازی می شود


بقاع متبركه شهرستان داورزن بازسازی می شود

 رییس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن گفت: بازسازی و مرمت حریم و پیرامون بقاع متبركه این شهرستان به عنوان مراكز مذهبی فرهنگی و سیاحتی در حال انجام است .
  
 
به گزارش ایرنا، محسن گلستانی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح و پرده برداری از ضریح امامزاده سید ناصر روستای چشام داورزن افزود: قرار گرفتن برخی امامزادگان این شهرستان در مسیر محور بین المللی تهران – مشهد باعث حضور زائران برای زیارت این امامزادگان شده است .

وی با اشاره به نقش عظیم و تاثیر گذار امامزادگان در ایجاد بستر های مناسب فرهنگی و مذهبی، اظهار داشت : همكاری مردم از جمله اهالی روستای چشام در ساخت و مرمت امامزادگان چشمگیر و ستودنی است.

وی ادامه داد: با همكاری هیات امنای این امامزاده در یك حركت جهادی در مدت كوتاهی ضریح این امامزاده با اعتباری بالغ بر 400 میلیون ریال ساخته شده است .

وی بهسازی و تجهیز این گونه مراكز مذهبی را باعث ایجاد فضاهای معنوی مطلوب دانست و گفت: این امامزادگان می توانند به عنوان قطب های فرهنگی در هر روستا و حتی شهرستان تبدیل شوند.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان داورزن در ادامه با اشاره به روند تكمیل پروژه میقات الرضا(ع) در روستای ریوند، گفت : با تكمیل كار بهسازی و تجهیز این امامزاده كه در حاشیه محور بین الملی تهران – مشهد واقع شده ،محل مناسبی برای زیارت و استراحت مسافران ایجاد خواهد شد.

وی همچنین دیگر امامزادگان سطح این شهرستان را برشمرد و گفت: امامزادگان علی آباد ، بهمن آباد و روستای باشتین نیز استعداد جذب زائران فراوان را داشته و زمینه ایجاد مراكز فرهنگی و زیارتی در آن وجود دارد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.