اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 8 اسفند 1391 / کد مطلب: 5419 / نظرات: 0


با اجرای غربالگری، 48 كودك در سبزوار از ناشنوایی نجات یافتند


رییس اداره بهزیستی سبزوار گفت : از ابتدای سال تا كنون با اجرای طرح غربالگری شنوایی نوزادان، 48 كودك از ناشنوایی نجات یافتند.

 به گزارش سبزوارپیام ، 'محمد حسین هادوی فر ' امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از این 48 كودك 25 نفر تحت درمان قرار گرفته ، شش كودك نیاز به توانبخشی داشتند و 17 نفر كه از نظر شنوایی مشكوك بودند، توسط پزشك معاینه شدند.

وی اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه تعداد هفت هزار و 650 كودك غربالگری شنوایی شدند.

'هادوی فر ' با اشاره به فعالیت یك مركز ثابت غربالگری شنوایی در شهر سبزوار و كنترل همه موالید در بیمارستان از نظر شنوایی گفت : به صورت دوره ای تیم سیار غربالگری شنوایی به روستاهای این شهرستان هم اعزام می شوند.

رییس اداره بهزیستی سبزوار با اظهار اینكه قبل از اجرای طرح غربالگری شنوایی هر سال حداقل 50 نفر به تعداد ناشنوایان افزوده می شد ،افزود : با غربالگری شنوایی در نوزادان اكثر افراد درمان شده و از ناشنوایی نجات می یابند.

وی به فعالیت بهزیستی ، مركز توانبخشی و آموزشی 'پژواك ' و 'عرشیان بیهق ' در امر شنوایی سنجی گفت : مركز توانبخشی و آموزشی 'پژواك ' به طور تخصصی در بحث توانبخشی و آموزش به كودكانی كه مشكل شنوایی دارند، فعالیت می كند.

رییس اداره بهزیستی سبزوار با اشاره به فعالیت یك مركز دولتی و پنج مركز توانبخشی و آموزشی غیردولتی در این شهرستان، افزود: این پنج مركز در پنج سال اخیر در سبزوار راه اندازی شده است. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.