اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 8 اسفند 1391 / کد مطلب: 5426 / نظرات: 0


یادواره 15 شهید سلطان آباد خوشاب و دو شهید گمنام برگزار شد


یادواره 15 شهید سلطان آباد خوشاب و دو شهید گمنام برگزار شد   یادواره 15شهید سلطان آباد و دو شهید گمنام در شهر سلطان آباد مركز شهرستان خوشاب برگزار شد.
 به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایرنا،امام جمعه خوشاب در این یادواره گفت: خداپرستی ، خدا محوری و ولایتمداری شهدا باعث الگو شدن آنان ما و رسیدن آنها به مقام والای شهادت شد.

حجت الاسلام 'محمد صاحبی' با اشاره به ایثارگری ها و فداكاری های شهدا افزود: به بركت شهدا امروز كشور ایران در دنیا پرآوازه و پرافتخار شده و هیچ قدرتی نمی تواند با جمهوری اسلامی مقابله كند.

وی با تاكید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بویژه در بین جوانان و الگو گرفتن از شهدا گفت: دفاع از نظام و ولایت از درسهایی بود كه شهدا به ما دادند.

یکی از یادگاران دفاع مقدس نیز در این مراسم گفت: پرهیز از خود محوری و پیروی از ولایت از درس هایی است که شهدا به ما آموختند.

سردار مولوی، افزود: باید با آموختن و سرلوحه قراردادن درس های شهدا، تداوم دهنده راه آنان باشیم و شهدا را برای خود الگو قرار دهیم.

او گفت: پیام شهدا این است که "مواظب باشید نیرنگ دشمن شما را از مسیر و اهدافتان دور نکند".

وی اظهار داشت: وظیفه ما این است که پایبند به ارزش های شهدا باشیم زیرا اگر در این مسیر وظیفه خود را به خوبی انجام دادیم، انقلاب مسیر اصلی خود را طی خواهد کرد. 
اجرای مراسم نمادین تشییع شهدا، مداحی، اجرای نمایش، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و توزیع بسته های فرهنگی در بین شركت كنندگان از جمله برنامه های این مراسم معنوی بود.

برگزاری نمایشگاه زرهی شامل ادوات زرهی، توپ، تانك و پدافند هوایی، نمایشگاه عكس و وصیت نامه شهدا و نمایش ماكت عملیات والفجر هشت در منطقه 'فاو' نیز از جمله برنامه های جانبی این یادواره بود.

در این آیین معنوی كه در سالن ورزشی شهید كاوه شهر سلطان آباد خوشاب برگزار شد بسیاری از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، مسوولان اجرایی شهرستان های سبزوار، جوین، جغتای، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان و مردم شهرستان خوشاب حضور داشتند.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.