اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 9 اسفند 1391 / کد مطلب: 5432 / نظرات: 0


امام جمعه ششتمد: یک مربی موفق علاوه برداشتن ایمان و تعهد باید تخصص داشته باشد


حسین پور/گردهمایی مربیان و مشاوران حوزه معاونت پرئرشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش منطقه ششتمد برگزار گردید.
امام جمعه ششتمد در جمع مربیان امورتربیتی اداره آموزش و پرورش منطقه ششتمد گفت: تربیت امری نیست که محدود به یک روز و یا مکان خاصی باشد و تربیت در همه زمانها و مکانهای جاری و الزامی می باشد.
ثباتی مقدم افزود: تربیت را می توان از دو منظر نگاه کرد یکی از منظر کسانیکه به دین نگاهی ندارند و دیگری از منظر عالمان دین که نگاه ویژه ای به این مقوله دارند.
وی افزود: تربیت از دید کسانیکه به دین نگاهی ندارند اثری است که نسل گذشته بر نسل آینده می گذارد و یا هر چیزی که بر روی آدم اثر بگذارد تربیت محسوب می شود.
امام جمعه ششتمد ادامه داد: از نگاه عالمان دین ما از جمله علامه شهید مطهری تربیت عبارتست از پرورش دادن یعنی استعدادهای درونی را که بالقوه در یک شی موجود است به فعلیت درآوردن .
ثباتی مقدم افزود: از دید اسلام اولین مربی خداوند و بعد پیغمبران مربیان انسانها هستند چرا که پیامبران آمده اند تا انسانها را تربیت کنند.
وی گفت: مربیان بعدی پدر و مادر هستند و مربیان بعد از پدر و مادر معلمان می باشند که کار بسیار سنگینی را عهده دار هستند و وقتی این کار سنگین مثمرثمر است که بین مدرسه و خانه هماهنگی باشد.
امام جمعه ششتمد اظهارداشت: معلم و مربی موفق کسی است که ایمان به وظیفه و کار خود داشته باشد و تعهد را در سرلوحه کار خود قراردهد.
ثباتی مقدم افزود: معلم موفق کسی است که دانش تخصصی مورد نیاز را داشته باشد و معلمین باید خودشان را باور داشته باشند که شغل آنها با سایر شغلها متفاوت است که چنانچه یک کاسب کم کاری کند فقط ضرر اقتصادی درپی خواهد داشت آما کم کاری یک معلم خسارات سنگینی را برای جامعه به بار خواهد آورد.
وی اظهارداشت: معلم موفق باید اهل بینش باشد و شخصیت معلم همراه با خلاقیت ، انضباط ، تواضع ، آراستگی اعتماد به نفس باشد.
امام جمعه ششتمد گفت: معلم و مربی موفق اخلاق حرفه ای را باید رعایت کند و بیان زیبا و رسا همراه با سلامت جسم از نشانه های یک معلم موفق است.
در این مراسم معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش منطقه ششتمد نیز به توفیقات حوزه پرورشی پرداخت و گفت: کسب رتبه اول تئاتر دانش آموزی کشور ،کسب رتبه های برتر کشوری و استانی در رشته های قرآن و نهج البلاغه ثمره تلاش مربیان پرورشی مدارس منطقه است.
حسن طیبی افزود: ششتمد در سال آینده میزبان مسابقات قرآن و نهج البلاغه گروه دوم استان خراسان رضوی است که مربیان پرورشی همانند چهارسال قبل باید همت نمایند تا برگ زرین دیگری در منطقه رقم بخورد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.