اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 9 اسفند 1391 / کد مطلب: 5436 / نظرات: 0

دبیر ستاد دائمی تسهیلات زائران در سبزوار:


با بسیج امكانات و تمام توان برای خدمات رسانی تلاش می كنیم


با بسیج امكانات و تمام توان برای خدمات رسانی تلاش می كنیم  دبیر ستاد دائمی تسهیلات زائران در سبزوار گفت : با بسیج تمام امكانات و تمام توان شهرستان برای خدمات رسانی شایسته به شهروندان و زائران امام هشتم (ع)، تلاش می كنیم .
 
 به گزارش سبزوارپیام ، 'حشمت اله متین فر ' روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به برنامه ریزی برای ایام نوروز برای مسافران و شهروندان افزود : تدابیری برای نوروزی شاد برای مسافران و شهروندان اندیشیده شده است.

وی اظهار كرد : شهرستان سبزوار آمادگی اسكان هشت هزار و 600مسافر را در یك شبانه روز دارد.

وی به ساماندهی 60 آموزشگاه سبزوار برای اسكان عموم مسافران اشاره كرد و گفت : علاوه بر هتل و مهمانپذیرها ، مساجد ، خوابگاه های دانشجویی ، سالن های ورزشی شهرستان نیز برای اسكان مسافران در شرایط نا مناسب جوی ، پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در این ایام 9 پایگاه نیروی انتظامی ، چهار پایگاه هلال احمر ، 18 پایگاه امداد پزشكی ، پنج بیمارستان ، پنج پایگاه امداد خودرو ، سه شركت بیمه ای ، شش جایگاه سوخت و داروخانه به صورت شبانه روزی در شهرستان سبزوار فعال بوده و به شهروندان و مسافران خدماتدهی می كنند.

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری سبزوار به راه اندازی ایستگاه صلواتی در ورودی سبزوار هم اشاره كرد و گفت : این ایستگاه از 25 اسفندماه در پارك بهمن سبزوار فعال است.

'متین فر' گفت :در این ایام با تشكیل تیم های مشترك بازدید و نظارت از مراكز اقامتی ، توریستی ، تفریحی با همكاری ادارات انجام می شود.

وی گفت : استقبال از اولین زائر ملكوتی حضرت ثامن الحجج (ع) در زمان تحویل سال نو در سبزوار و مراسم مذهبی و آیینی همزمان با حلول سال نو در امامزاده حسن (ع) كوشك ، شعیب (ع)،امامزاده یحیی (ع) و پارك شهدای گمنام سبزوار در زمان حلول سال نو برگزار می شود.

وی افزود: مراسم آیینی تحویل سال همراه با جشن و اجرای برنامه های هنری و مفرح در پارك بهمن (ورودی سبزوار ) و تعدادی دیگر از پارك های این شهرستان با همكاری شورای شهر و شهرداری برگزار می شود.

وی افزود : سه روز اول فروردین با همكاری هنرمندان شهرستان مراسم آیینی اسب چوبی و مراسم چشم آرو (مراسم آیینی مردم سبزوار در چهارشنبه سوری ) نیز اجرا می شود .

متین فر از برگزاری جشنواره غذاهای سنتی و سفره هفت سین در سبزوار نیز خبر داد و گفت : این جشنواره از 25 تا 28 اسفندماه با همكاری میراث فرهنگی ، شهرداری و كانون فرهنگی 'شیدای شهادت' در آرامگاه اسرار این شهرستان برگزار می شود .

وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی و فعالیت پایگاه اطلاع رسانی آثار تاریخی ، صنایع دستی و گردشگری در پارك بهمن سبزوار برای راهنمایی مسافران گفت : همكاری و اطلاع رسانی خبرنگاران و رسانه های گروهی تاثیر بسزایی در معرفی آداب، رسوم و آثار تاریخی هر شهرستانی دارد. 




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.