اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 13 اسفند 1391 / کد مطلب: 5464 / نظرات: 0


خوشاب برای خدماتدهی شایسته به زائران و مسافران نوروزی آماده است


 دبیر ستاد تسهیلات زائران شهرستان خوشاب گفت : با همكاری و هماهنگی اعضای این ستاد تدابیر لازم برای خدماتدهی شایسته به زائران و مسافران نوروزی اندیشیده شده است .

 به گزارش سبزوارپیام ، 'رمضان كریمیان ' روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با همه امكانات و منابع شهرستان برای خدمات رسانی شایسته به شهروندان و زائران حضرت ثامن الحجج (ع) تلاش می كنیم.

وی به استقرار پایگاه موقت اطلاع رسانی مسافردر ورودی شهرستان خوشاب با همكاری میراث فرهنگی و شهرداری اشاره كرد و گفت : در این پایگاه همه اطلاعات لازم شامل مراكز اقامتی ، خدماتی ، آثار تاریخی و ... به مسافران ارایه می شود.

وی با بیان اینكه ایام نوروز بهترین فرصت برای معرفی قابلیت های گردشگری و فرهنگی شهرستان است، اظهار داشت : در پایگاه اطلاع رسانی نقشه شهرستان ، پوسترهایی از روستاهای گردشگری از جمله' داراب' ،' طبس '، 'یام ' و بروشور از آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان خوشاب در اختیار زائران و مسافران قرار می گیرد.

مسوول میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خوشاب گفت : با همكاری دهیاری ها و شهرداری اماكن تاریخی و تفریحی برای ایام نوروز برای پذیرایی از مسافران و گردشگران به امكانات اولیه تجهیز می شوند.

كریمیان با اشاره به هماهنگی های انجام گرفته با ادارات آموزش و پرورش و ورزش و جوانان خوشاب برای اسكان مسافران، افزود : مدرسه شبانه روزی امام حسن مجتبی (ع) این شهرستان برای اسكان مسافران و برای شرایط جوی نامناسب هم سالن ورزشی شهید كاوه این شهرستان پیش بینی شده است .

وی به وجود بقاع متبركه و امامزادگان در روستاهای چاهك ، نوده انقلاب ، درفك ، طالبی و كاهان در شهرستان خوشاب اشاره كرد و گفت : این اماكن متبركه هم در ایام تعطیلات و نوروز میزبان خیل عظیم عاشقان اهل بیت (ع) است .

مسوول میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خوشاب اظهار داشت : این شهرستان دارای آثار تاریخی از جمله مجموعه تاریخی بابا لنگر شامل آتشكده میرمظفر ، چشمه آب گرم ،غار، زندان و حمام ) در روستای بابالنگر بخش مشكان خوشاب ، پناهگاه زیر زمینی شهر سلطان آباد ، گل گنبد ، برج دهنه شور، یخچال سلطان آباد ،آرامگاه منسوب به بونصر مشكان و آبشار و آسیاب های روستای نور آباد است.

 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.