اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 13 اسفند 1391 / کد مطلب: 5465 / نظرات: 0


تولید اولین الکتروموتور ۵۵۰۰ کیلووات کشور در جوین


برای نخستین بار در ایران، الکترو موتور ۵۵۰۰ کیلووات روتورسیم پیچی با فناوری بومی در شرکت صنایع ماشین‌های الکتریکی جوین (جمکو) طراحی و تولید شد.
به گزارش سبزوارپیام به نقل از ایسنا، محمدعلی وفائی، معاون توسعه تولید و نوسازی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اعلام خبر بالا افزود: شرکت جمکو سازنده انواع الکتروموتور و ژنراتور درسال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی موفق شد با تکیه بر دانش فنی کاملا ایرانی، اولین الکتروموتورکشور با قدرت ۵٫۵ مگاوات از نوع روتورسیم پیچی را به منظور استفاده در صنایع فولاد، استخراج معادن، ذوب آهن و دیگر صنایع سنگین طراحی و تولید کند.

وی ادامه داد: تمام مراحل طراحی و تولید این الکتروموتور در بازه زمانی سه ماهه و با کیفیتی قابل رقابت با نمونه های خارجی در واحد مهندسی شرکت جمکو انجام شده است.

وفائی به ویژگی‌های الکتروموتور۵۵۰۰ کیلووات ایرانی از جمله راندمان بالا اشاره کرد و گفت: این الکتروموتور با سرعت ۱۰۰۰ دور در سطح ولتاژ ۶۳۰۰ ولت تولید شده و پارامترهای استانداردجهانی IEC۶۰۰۳۴ را تامین کرده و قیمت آن نیز حدود یک سوم نمونه های اروپایی است.

معاون ایدرو با بیان این که پارامترهای طراحی در توان‌های بالای ۲۰۰۰ کیلووات در اختیار تعداد محدودی از تولیدکنندگان الکتروموتور در دنیا بوده و در اختیار هیچ سازنده ای قرار نمی گیرد، تصریح کرد: تولید این الکتروموتور در داخل کشور صرفه جویی ارزی معادل ۴۰۰ هزار دلار به ازای تولید هر دستگاه در پی دارد.

طبق اعلام ایدرو، شرکت جمکو از شرکت های تابعه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران است که در زمینه تولید الکتروموتور و ژنراتور فعال بوده و تاکنون موفق به داخلی سازی انواع الکتروموتورهای مورد نیاز صنایع سنگین کشور شده است. این شرکت همچنین به پایگاهی برای تعمیر انواع الکتروموتور در منطقه تبدیل شده و تاکنون چندین الکتروموتور سنگین از کشورهای منطقه برای تعمیر و نوسازی به این شرکت واگذار شده که تعمیر این الکتروموتورها نیز با موفقیت به انجام رسیده و زمینه ای برای سفارش ساخت الکتروموتور به شرکت جمکو توسط کشورهای منطقه شده است.

الکتروموتورهای ساخت شرکت جمکو رقیبی جدی برای محصولات چینی و اروپایی است که با افزایش نرخ ارز و نیز سخت‌ترشدن تحریم‌ها، امکان واردات آنها کمتر شده است. این در حالی است که محصولات جمکو دارای راندمان بالاتر، خدمات بهتر و زمان تحویل کوتاه‌تری بوده و از فناوری بالایی مشابه فناوری اروپایی بهره‌مندند.


 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.