اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 14 اسفند 1391 / کد مطلب: 5471 / نظرات: 0


توزیع 25هزار اصله نهال رایگان در بین شهروندان سبزواری


مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری سبزوار گفت: از پانزدهم بهمن ماه تاکنون 25 هزار اصله نهال مثمر رایگان شناسنامه دار، در بین شهروندان سبزواری توزیع شده است.
 حسین دولت آبادی هدف از این اقدام را ارتقاء فرهنگ نگهداری درختان، ترویج و اشاعه حفظ و نگهداری فضای سبز در بین شهروندان بیان کرد و افزود: برای نخستین بار در سبزوار توزیع درختان مثمر آلو، گردو، زردآلو و گونه های دیگر در بین شهروندان و توزیع نهال رایگان در سطح مدارس و حاشیه های شهر جهت توسعه سرانه فضای سبز صورت گرفته است.
وی از آمادگی کارشناسان سازمان پارک ها و فضای سبز جهت مشاوره در خصوص مراحل مختلف کاشت و نگهداری درختان در ساعات مختلف به شهروندان خبر داد.
دولت آبادی با بیان اینکه از 15 بهمن ماه بیش از 70 هزار اصله نهال در سطح ورودی و خیابان های شهر سبزوار کاشت شده است، به کاشت بیش از 200 هزار بوته گل فصلی اطلسی، آهار، جعفری، عسلی، گل همیشه بهار، شب بو و... و انواع درختچه های زینتی در میادین اصلی و پارک های شهر نیز اشاره کرد.
وی با بیان اینکه سازمان مذکور با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان اقدام به خرید انواع گل های سازگار با شرایط اقلیمی سبزوار نموده است، ادامه داد: البته برابر همین میزان در سطح حدود نیم هکتار از گلخانه های سازمان تولید گل فصلی صورت گرفته است.
مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری سبزوار به افزایش مساحت گلخانه های سازمان به 2 هزار و500 متر مربع و ایجاد 2 و نیم هکتار نهالستان جهت تولید درختان غیر مثمر نیز اشاره کرد. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.