اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 16 اسفند 1391 / کد مطلب: 5485 / نظرات: 0


امام جمعه سبزوار: فقر و بی سوادی در نظام اسلامی باید محو شود


امام جمعه سبزوار: فقر و بی سوادی در نظام اسلامی باید محو شود امام جمعه سبزوار با اشاره به ریشه کن شدن بی‌سوادی در کشور گفت: برای از بین بردن فقر و بی سوادی در نظام اسلامی باید جهادگونه عمل کرد.

به گزارش سبزوارپیام به نقل از فارس ، حجت‌السلام والمسلمین غلامحسین ابراهیمی ظهر امروز در مراسم جشن نیکوکاری در مدرسه شهید خرازی این شهرستان با اشاره به سلیقه‌ای عمل کردن برخی از مسئولین خاطرنشان کرد: اگر در نظام اسلامی از همان ابتدا برخی مسئولین درست عمل می‎کردند، امروز ما شاهد فقر در کشور نبودیم.

وی با اشاره به وجود سازمان‎ها و نهادهای خیریه در سطح کشور افزود: حفظ آبروی مومنان واجب است و مومن مستحق باید مورد توجه قرار گیرد و اگر نهادهای خیریه و مردم نهاد با یکدیگر همکاری کنند، مستحق و نیازمندی در کشور باقی نمی‌ماند.

امام جمعه سبزوار با اشاره به نصیحت‌های مقام معظم رهبری نسبت به مسئولین یادآور شد: مسئولان باید به سخنان مقام معظم رهبری توجه کنند و آن را نصب‌العین خود قراردهند.

وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی در برابر تهدیدات ایستاده است و ما باید به دشمن توجه کنیم و از هرگونه درگیری در داخل پرهیز کنیم.

ابراهیمی با اشاره به ریشه کن شدن بی‌سوادی در کشور تصریح کرد: علم و دانش زمانی خوب و ارزشمند است که همراه با تقوای الهی باشد و عالم بی تقوا از هر دشمنی بدتر است.

وی افزود: برای از بین بردن فقر و بی سوادی در نظام اسلامی باید جهادگونه عمل کرد.

رییس کمیته امداد امام خمینی شهرستان سبزوار نیز در این مراسم گفت: جشن‌های نیکوکاری با هدف ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری در سطح مدارس و شهرستان برگزار می‌شود.

سید حسین کرابی افزود: بیش از 90 پایگاه جمع‌آوری کمک‎های مردمی کمیته امداد امام خمینی و نیروی مقاومت بسیج در سطح شهرستان در این ایام فعال هستند که مردم خیر با مراجعه به این پایگاه‏ها می‎توانند کمک‎های خود را به نیازمندان برسانند.

وی افزود: امسال با توجه به همکاری کمیته امداد امام خمینی با آموزش و پرورش و نیروی مقاومت بسیج، کمک‌های جمع شده در روز اول طرح جمع‌آوری در مدارس خواهد بود و 100 درصد کمک‎ها به دانش‌آموزان نیازمند داده می‎شود.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.