اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 17 اسفند 1391 / کد مطلب: 5495 / نظرات: 1


کمبود پزشک و داروخانه درتوحید شهر سبزوار


 رئیس مرکز بهداشت سبزوار در خصوص نحوه ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در منطقه توحیدشهر گفت: با اجرای طرح پزشک خانواده شهری مشکلات بهداشتی و درمانی مردم مرتفع می‌شود.
 محمدرضا شگرف‌نخعی در جمع خبرنگاران در رابطه با مشکل کمبود پزشک و داروخانه در منطقه توحید شهر سبزوار اظهار داشت: این حق مردم ساکن در منطقه توحید شهر است تا از امکانات و خدمات درمانی و بهداشتی مشابه داخل شهرستان بهره‌مند شوند؛ داروخانه‎ها نیز توسط بخش خصوصی راه‌اندازی می‎شوند تا زمانی که عملاً پزشکی در این منطقه فعالیت درمانی نداشته باشد، داروخانه‌ها نیز رغبتی برای کار در توحید شهر ندارند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیان این‌که مرتفع ساختن مشکلات درمانی ـ بهداشتی ساکنین توحید شهر یکی از دغدغه‌های مهم دانشگاه است، اظهار داشت: مطرح شدن برنامه طرح پزشک خانواده شهری برای ما بسیار خوشایند بود چراکه با اجرای آن، امکان حل مناسب مشکلات فوق هم به خوبی فراهم شد.
نخعی با اشاره به این‌که زیرساخت‎ها، امکانات و مجوزهای لازم برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی در اختیار پزشکان در منطقه توحید شهر خواهد بود، خواستار گرایش و توجه بیشتر پزشکان به سمت این منطقه شد.
رئیس مرکز بهداشت سبزوار با اشاره به ورود 91 درصد جمعیت سبزوار به سامانه سلامت ایرانیان، عنوان کرد: این شهرستان از لحاظ تعداد افراد و انتخاب پزشک، بعد از گناباد در رتبه دوم در استان خراسان‎رضوی قرار دارد که بسترهای لازم برای اجرای آن در سبزوار آماده است و به محض اعلام نظر وزارتخانه و تأمین اعتبارات، مشکلی برای اجرای این برنامه در شهرستان وجود ندارد.

نخعی با اشاره به ثبت‌نام شهروندان سبزواری در سامانه پزشک خانواده یادآور شد: اگرشهروندی چنانچه تاکنون اقدامی برای ثبت نام و انتخاب پزشک خانواده خود نکرده است، با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی، با همراه داشتن دفترچه بیمه هر چه سریع‌تر در این خصوص اقدام کنند.فارس





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.