اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 18 اسفند 1391 / کد مطلب: 5503 / نظرات: 2

شهردار سبزوار:


بودجه سال آینده بر مبنای فروش تراکم صفر است


بودجه سال آینده بر مبنای فروش تراکم صفر است شهردار سبزوار گفت: بیشترین تخریب در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز نسبت به شهرداران گذشته داشته ایم.

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، حسین مقصودی در جلسه چهارمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، با تاکید بر این مطلب افزود:  در مقابل ساخت و سازهای بی ضابطه ایستاده و با هرگونه ساخت و ساز خارج از چارچوب قانون مقابله خواهیم کرد .

وی با اظهار اینکه در بخش نامه وزارت کشور در مورد شهرداری آمده است که 82درصد درآمد شهرداری های سراسر کشور از بحث آراء کمیسیون ماده صد است، اظهار داشت:  بودجه سال آینده شهرداری بر مبنای فروش تراکم صفر است و هیچ یک از سرفصل های بودجه بر مبنای این مهم بسته نشده است، ما در شهر سبزوار هیچ گونه فروش تراکم یا صدور پروانه، خلاف ضابطه نداشته ایم.

وی تکمیل این صحبت ادامه داد: تنها مجموعه شهرداری سبزوار هستیم که برای نخستین بار گزارشات ساخت و سازهای غیرمجاز و جلوگیری از آنها را به صورت ماهانه به مجموعه مدیریت شهری ارسال می کنیم، در حالی که این مهم از سوی هیچ یک از شهرداران سابق صورت نمی گرفته است.

شهردار سبزوار با اظهار اینکه هر چند اصلا امکانپذیر نیست که جلو ساخت و سازهای غیر مجاز را به طور صددردصد گرفت، افزود: اما شهرداری سبزوار در حد توان خود توانسته این مقوله را مدیریت و با صدور آراء کمیسیون ماده صد جلو ساخت و سازهای غیراصولی را بگیرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار صداو سیما که اخیرا مجوز ساخت و ساز در کوچه های کم عرض با تراکم زیاد صادر شده است،  گفت: لازم به توضیح است که اگر ساخت و ساز و فروش تراکمی در هر نقطه ای از شهر صورت می گیرد بر مبنای طرح تفصیلی است، به طور مثال اگر شما شاهد ساخت و ساز در یک کوچه ای 4 متری هستید ممکن است این کوچه در طرح تفصیلی8 متری لحاظ شده باشد.

مقصودی با رد هر گونه تخلف،  از آراء کمیسیون ماده 100، خاطرنشان کرد: درست است که ما معتقد بر مترفع و تراکم سازی بیشتر بر مبنای اصول، ضوابط و قانون هستیم ، اما بر این موضوع اذعان دارم که نه تنها کمیسیون مربوطه فقط بر مبنای ضوابط قانون عمل می کنند، بلکه تنها شهرداری شهر سبزوار هستیم که بیشترین حکم تخریب را در یک و نیم ساله اخیر داشته است.

وی همچنین با بیان اینکه طبق طرح تفصیلی مرتفع سازی در مسیر خیابان های بزرگ براساس عرض خیابان مشکلی ندارد، گفت: شهر سبزوار برای توسعه بیشتر نیازمند مرتفع سازی بر مبنای اصولی است باز هم تاکید می کنم که شهرداری سبزوار نه تنها در مقابل ساخت و سازهای بی ضابطه کوتاه نیامده بلکه به شدت با هر گونه تخلف نیز مقابله خواهد کرد.

شهردار سبزوار ضمن گلایه از کارشنان غیربومی که بدون هیچ شناختی از سبزوار، طرح تفصیلی این شهر را تهیه و تنظیم کرده اند، گفت: متاسفانه به این دلیل منابع مالی سرانه های مختلف مشخص نشده و همین امر مشکلاتی را برای ما در موضوعات مختلف به وجود آورده است.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


آخه چطور میگید که قرار کوچه 8 متری بشه در حالی که خود ساختمان عقب نشینی نداره ضمناً تا جایی که ما می دونیم تعداد طبقات مجاز در سبزوار 4 تاست
فیض آبادی
باسلام
جناب آقای مقصودی
شهردارمحترم سبزوار
تورو به خدا قسم فکری بحال بلوار شهید چمران بکنید اهالی منطقه خیلی وقته که درخواست پل هوایی داده اند هنوز نتیجه نگرفته اند آخه منتظرید اتفاقی بیفتد که این کار عملی بشه؟ باسپاس ازشما اگر این پیام را به مقصد برسانید