اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 21 اسفند 1391 / کد مطلب: 5529 / نظرات: 0


رئیس اداره صنعت و معدن سبزوار: توسعه صنعت در سبزوار چشمگیر است


 رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: توسعه صنعت در سبزوار چشمگیر است و برای پیشرفت صنعت در این شهرستان تلاش می‌کنیم .

 به گزارش سبزوارپیام ، علی امیدبخش در گفت‌وگو با  فارس  اظهار کرد: عقب‌ماندگی صنعت در شهرستان سبزوار مربوط به گذشته است که با پیگیری‌های انجام شده در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی را در این بخش شاهد بودیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی گفت: واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی شماره یک سبزوار به طور کامل راه‌اندازی شده و شهرک صنعتی شماره دو این شهرستان نیز در حال راه‌اندازی و در مرحله واگذاری زمین به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

امیدبخش در ارتباط با کمبود نقدینگی در کشور خاطرنشان کرد: این کمبود نقدینگی گریبان‌گیر واحدهای تولیدی شهرستان سبزوار نیز شده که با تشکیل ستاد تسهیلات ویژه صنعت و معدن در شهرستان و اخذ مصوبات مربوطه بخشی از مشکلات صنعتی رفع شد.

وی ادامه داد: مبلغ 40 میلیارد تومان به عنوان تسهیلات وام سرمایه ثابت و سرمایه در گردش مصوب شد که در اختیار صنعتگران متقاضی قرار می‌گیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار افزود: بانک‌های عامل با روان‌سازی و آسان کردن پرداخت این وام‌ها می‌توانند کمک بزرگی به صنعت شهرستان کنند.

وی با اشاره به جدا شدن شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد از سبزوار تصریح کرد: جداشدن این شهرستان‌ها سبب جدا شدن بخشی از صنعت شهرستان سبزوار شد که این موضوع را نمی‌توان در کاهش سهم  صنعت سبزوار نادیده گرفت.

امیدبخش با بیان اینکه 70 پروانه بهره‌برداری از معادن سبزوار صادر شده یادآور شد: عمده معادن موجود در شهرستان معدن سنگ‌های ساختمانی از جمله منگز، کرومیت، کانی‌های فلزی، مرمر و گرانیت است که بهره‌برداری از آن در اختیار بخش خصوصی است.



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.