اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 22 اسفند 1391 / کد مطلب: 5534 / نظرات: 1

معاون آموزش ابتدایی اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوی


استقرار چهار دوره سه ساله را در دستور كار داریم


استقرار چهار دوره سه ساله را در دستور كار داریم  معاون آموزش ابتدایی اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت : استقرار چهار دوره سه ساله برای آموزش و پرورش را در دستور كار داریم .
 
 به گزارش سبزوارپیام ، 'طاهره عرفانیان ' روز دوشنبه در حاشیه برگزاری سومین جشنواره جابر ابن حیان در سبزوار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : با استقرار چهار دوره سه ساله، دوره شش ساله ابتدایی به دو دوره سه ساله در فضاهای جداگانه تقسیم می شود.

وی با اشاره به ساماندهی فضاهای آموزشی برای استقرار این دوره گفت : از سال آینده هر شهرستان به اقتضای محیطی كه دارد زیرساخت ها و بستر را برای استقرار دو دوره سه ساله در مقطع ابتدایی را فراهم می كند.

وی افزود: ویژگی ها و تفاوت هایی كه از نظر جسمی و روحی بین دانش آموزان اول و ششم ابتدایی وجود دارد ، موجب بوجود آمدن مشكلاتی در این زمینه می شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین از آغاز اجرای پایلوت نظام 'دوری ' در 11 منطقه در حدود 160 مدرسه ابتدایی این استان از سال گذشته خبر داد.

او گفت : در نظام 'دوری ' به دلیل رابطه عاطفی كه بین معلم و دانش آموز برقرار است یك معلم از پایه اول ابتدایی تا پایه سوم همسفر دانش آموزان است .

عرفانیان اظهارداشت: نظام 'دوری 'پس از پژوهش و ارزیابی سه ساله در صورت نتیجه دادن در استان اجرایی می شود.

وی سند تحول بنیادین را قانون اساسی آموزش و پرورش عنوان كرد و افزود : بایستی همه معلمان این سند را بارها مطالعه كرده و اهداف آن را مورد توجه قرار دهند. 



منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.