اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 22 اسفند 1391 / کد مطلب: 5539 / نظرات: 0


برگزاری مانور بیمارستان صحرایی در شامکان


معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان‎رضوی گفت: ششمین مانور بیمارستان صحرایی به منظور افزایش میزان آمادگی نیروها در دهستان شامکان سبزوار برگزار شد.
  به گزارش سبزوارپیام به نقل از فارس ، دکتر عزیزالله محمدزاده‌اکبری در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این مانور به مدت سه روز در دهستان شامکان شهرستان سبزوار برگزار شد که در اجرای آن تیم برگزیده بیمارستان صحرایی (RDH) متشکل از 13 نیروی متخصص شامل پزشک، پرستار، روانشناس و کارشناس مامایی به منطقه اعزام شدند.
وی با اشاره به خدمات ارائه شده در این بیمارستان صحرایی افزود: در این مانور، تیم درمانی ـ بهداشتی، خدمات پزشک عمومی، مامایی، پرستاری، روانشناسی، بهداشت محیط و خدمات دارویی را به صورت رایگان به بیش از 500 نفر ارائه دادند.
وی خاطرنشان کرد: این مانور با هدف آمادگی، حفظ و ارتقای توانمندی کارکنان بهداشتی درمانی در زمان وقوع حوادث برگزار شده و ششمین مانور از نوع خود از ابتدای امسال است.
وی با بیان اینکه مهمترین هدف برگزاری اینگونه مانورها کسب و ارتقای آمادگی نیروها است، یادآور شد: با شناسایی نقاط ضعف و قوت تیم‎های امدادی، سازماندهی بهتر و موثرتری را برای کمک به حادثه‌دیدگان در حوادث می‌توان انجام داد.
محمدزاده با بیان اینکه در امدادرسانی به حادثه دیدگان، زمانی به عنوان زمان طلایی شناخته می‎شود، تصریح کرد: حضور نیروهای امدادی در زمان طلایی برای امدادرسانی باید در همان دقایق اولیه انجام شود.
وی اضافه کرد: هم اکنون 31 تیم درمان اضطراری هلال احمر در این استان فعال است که این تیم‎ها در دو بخش مراقبت‎های اساسی بهداشتی (BHCU) و بیمارستان صحرایی (RDH) با 388 نفر خدمت می‎کنند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.